دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 16:02
رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفت و گو با آنا:

به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم وسایل جدیدی بخریم/ اظهارات رئیس سابق هیات ژیمناستیک تهران واقعیت ندارد

جعفر درویش زاده گفت: برکناری همسر دبیرکل فدراسیون نقشی در برکناری رئیس هیات ژیمناستیک تهران نداشته است.
کد خبر : 26967

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره اظهارات رئیس سابق هیات ژیمناستیک استان تهران مبنی بر این که فدراسیون ژیمناستیک قصد دارد از راه‌های غیر قانونی او را از سمتش کنار بزند، عنوان کرد: «من از صحبت های محمد سلطانی تعجب می کنم. در ملاقاتی که با سلطانی داشتم به وی گفتم که خانواده ژیمناستیک استان تهران تقاضا کرده اند که فردی از همین خانواده عهده‌دار ریاست هیات ژیمناستیک تهران شود. وی نیز با کمال میل پذیرفت و اعلام کرد که مشکلی با کناره گیری از ریاست هیات ژیمناستیک ندارد اما سلطانی در مصاحبه هایش واقعیت ها را به گونه دیگری اعلام کرده است.»


وی افزود: «دو نکته مهم درباره اظهارات سلطانی باید بگویم. اول این که وی اعلام کرده ما درخواست کرده‌ایم حقوق مربیان تیم ملی توسط هیات ژیمناستیک استان تهران پرداخت شود. من با قاطعیت اعلام می کنم که چنین چیزی واقعیت ندارد. مگر امکان دارد دستمزد مربی‌ای که با فدراسیون قرارداد دارد توسط یک هیات استانی پرداخت شود؟ دوما سلطانی اظهار داشته دلیل برکناری او به خاطر این بوده که نایب رئیس امور بانوان هیات ژیمناستیک تهران را برکنار کرده است. من قبول دارم که نایب رئیس امور بانوان هیات ژیمناستیک تهران، همسر دبیر فدراسیون ژیمناستیک است اما خدا را گواه می گیرم که این برکناری ربطی به برکناری همسر دبیر فدراسیون نداشته است. بسیاری از ورزشکاران و مربیان ژیمناستیک استان تهران به صورت مکتوب از ما درخواست کرده بودند که فردی دیگر ریاست هیات ژیمناستیک استان تهران را بر عهده بگیرد. ما هم سعی کردیم به خواسته آنها جامه عمل بپوشانیم.»


درویش زاده در پاسخ به این سوال که چرا ژیمناستیک ایران در حالت رکود به سر می برد؟ اظهار داشت: «در ژیمناستیک رکودی وجود ندارد. بلکه به دلیل نپرداختن رسانه های گروهی به خصوص صداوسیما احساس می شود که تعداد مسابقات ژیمناستیک کم است. متاسفانه اسپانسرها نیز به دلیل اینکه صداوسیما مسابقات ژیمناستیک را پوشش نمی دهد تمایل چندانی به فعالیت در این رشته ندارند. با تمام این اوصاف ملی پوشان کشورمان نتایج خیلی خوبی در بازی های آسیایی اینچئون کسب کردند. آن هم در شرایطی که کشورهای قدرتمندی نظیر چین، ژاپن، کره جنوبی و شمالی حضور داشتند.»


رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اینکه وسایل فعلی ژیمناستیک که در اختیار داریم 5 سال پیش به کشور وارد شده، تصریح کرد: از آن زمان به بعد هیچ وسیله جدیدی را نتوانستیم وارد کنیم چرا که در تحریم به سر می بریم و واردات وسایل رشته ژیمناستیک نیز به داخل کشور امکانپذیر نیست. هر چند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول های زیادی را در این زمینه به ما داده اند.»


وی درباه احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی ژیمناستیک گفت: «قرار است تیم ملی در اوایل مردادماه در مسابقات آسیایی شرکت کند. نتایج این مسابقات تاثیر زیادی در ادامه همکاری با کادر فنی فعلی دارد. امیدوارم ژیمناستیک کاران کشورمان بتوانند در این رقابت ها عملکرد خوبی داشته باشند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: مصاحبه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب