دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصرف بنزین در بهار امسال افزایش یافت

در حالی که پیش‌بینی می‌شد با تک‌نرخی شدن قیمت بنزین مصرف آن کاهش یابد، اما مقایسه آمار سه ماهه ابتدایی سال جاری حکایت از افزایش مصرف این فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
کد خبر : 26959

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 6 میلیارد و 640 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 3 درصد افزایش داشته است.


البته مجموع مصرف 4 فرآورده اصلی نفت در این مدت کمتر از سال گذشته بوده است، به طوری که در بهار امسال بیش از 16 میلیارد و 628 میلیون لیتر بنزین، نفت کوره، نفت گاز و نفت سفید مصرف شده است. بیشترین سهم مصرف مربوط به نفت گاز (گازوئیل) با 7 میلیارد و 263 میلیون لیتر بوده است.


پس از گازوئیل، بنزین بیشترین فرآورده مورد استفاده در کشور بوده و بعد از آن نفت کوره با 2 میلیارد و 371 میلیون لیتر و نفت سفید با مصرف 353 میلیون لیتر قرار دارند.


بر اساس آمار موجود در سه‌ ماهه سال گذشته 18 میلیارد و 756 میلیون لیتر انواع فرآروده نفتی مصرف شده بود که با افزایش ظرفیت تولید گاز در پایان سال 93 و کاهش مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها، مصرف فرآورده‌های نفتی در آن سال بیش از 11 درصد کاهش داشت.


در بهار امسال یک میلیارد و 404 میلیون لیتر نفت گاز کمتر نسبت به بهار سال گذشته مصرف شد. مصرف نفت کوره نیز کاهش 709 میلیون لیتری و نفت سفید نیز کاهش 83 میلیون لیتری را نسبت به سه‌ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته