دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 15:15

بازگشت محمود طیاری به عرصه‌ داستان با «تراس کافه ژاله»

مجموعه داستان «تراس کافه ژاله» نوشته محمود طیاری به بازار کتاب آمد.
کد خبر : 26957

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، این کتاب که شامل 25 داستان کوتاه است در قالب شصت و هفتمین شماره از مجموعه داستان امروز ایران منتشر شده است.


در یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم:


«عروسی دخترِ ماه‌منیر، مصادف است با آوردنِ اقدس، روی تخت روان، از گاراژ به خانه: محله شلوغ و کوچه چراغانی است. سردرِ خانه، آذین بندی شده؛ باران نم نم می‌زند.
شاپور، پدرعروس با رعشه‌ای به دست تنها و تکیه به عصا، سرگرم دعا؛ همه به انتظارِ آوردن عروس از آرایشگاه!
اقدس به روی تخت روان نشسته؛ چادر سفیدی به روی سرش کشیده‌اند؛ مردم او را زیر باران، به جای عروس گرفته؛ می‌روند به تماشا!
دو پسرک، به همراه دختری که نوه‌ی انسیه است؛ درآن شلوغی، میان تیرآهن‌های کاشته شده؛ و انبوهِ گچ و آهک و سیمان، کف می‌زدند و می‌پریدند روی کول هم؛ پیاده سوار می‌خواندند:
" یه گل،
دو گل...
عروس نگو، یه دسته گل!
عروس می‌لرزه، مثل بید...
داماد کجاست؟
هیچکی ندید! "»



محمود طیاری داستان کوتاه، نمایشنامه، فیلمنامه و مجموعه شعرهای زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است و انتشارات افراز پیش از این از محمود طیاری نمایشنامه‌های «اپرای پیاز»، «مستر موش» و کتاب‌های «قهرمان تا نویسنده: گفت‌وگو، نقد، نظر، یادمان‌ها و سوگمان‌ها» و «طرح‌های روستایی، کلاغ‌ها» را به چاپ رسانده است.


«تراس کافه ژاله» با 144 صفحه در قالب 1100 نسخه به چاپ رسیده که با بهای 11100 تومان به فروش می‌رسد. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.comمراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر افراز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب