دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون درمان وزارت بهداشت:

خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز ارائه می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷ را تشریح کرد و گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه درمانیاب اطلاعات نزدیک‌ترین مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی را دریافت و به مرکز مراجعه کنند.
کد خبر : 269521

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگوبا خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با تاکید بر فعال بودن برخی مراکز دندانپزشکی سراسر کشور در ایام نوروز اظهار کرد: براساس تدابیر صورت گرفته این معاونت قبل از آغاز نوروز همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف شدند یک مرکز دندانپزشکی فعال در این ایام را به مردم معرفی کنند تا چنانچه هریک از هموطنان در ایام تعطیلات نوروزی نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی داشت بتواند با مراجعه به این مراکز نیاز خود را مرتفع کند.


وی افزود: برهمین اساس علاوه بر ارائه خدمات شبانه روزی اورژانس در تعطیلات نوروزی خدمات دندانپزشکی هم در مراکز مشخصی توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه می‌شود.


جان بابایی در مورد چگونگی دریافت اطلاعات از نام و نشانی و ساعت فعالیت این مراکز دندانپزشکی نیز گفت:‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر نام و مکان این مراکز را در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام می‌‌کند و هم اکنون ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور یک مرکز اورژانس ارائه خدمات دندانپزشکی فعال را به وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند که آدرس، نوع خدمات و ساعت فعالیت آنها تعیین و به اطلاع عموم مردم ساکن در آن منطقه رسیده است.


وی ادامه داد: براساس ضوابط مشخص کشوری نحوه فعالیت این مراکز دندانپزشکی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده و باید طبق دستور العمل فعالیت و به ارائه خدمات دندانپزشکی به مراجعه کنندگان بپردازند.


جان بابایی با تاکید براینکه در روزهای تعطیل هم این مراکز به طور کامل فعالیت دارند، افزود:‌ ساعت ارائه خدمات دندانپزشکی در نوروز از هشت صبح تا هشت شب است تا در زمان تعطیلی مراکز خصوصی، مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.


معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت سامانه درمانیاب برای ارائه اطلاعات مراکز یادآور شد: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به نزدیک‌ترین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند تا به سادگی آدرس مراکز را دریافت کنند.


جان بابایی با اعلام آدرس سایت سامانه درمانیاب https://darmanyab.behdasht.gov.ir/ ادامه داد: سامانه درمانیاب به صورت سایت و اپلیکیشن موبایلی در دسترس همگان است و می‌توانند با نصب این برنامه روی تلفن همراه خود آدرس و شماره تماس نزدیک‌ترین کلینیک، بیمارستان، تصویربرداری، مرکز دندانپزشکی و داروخانه را دریافت کنند.


وی افزود:


انتهای پیام/

برچسب ها: دندانپزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته