دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1394 - 13:16
علی تاجرنیا:

دلواپسان با توافق هسته‌ای کنار نمی‌آیند/ به زودی به مطالبات اقتصادی دامن می‌زنند

تاجرنیا گفت: مخالفان با موضوع توافق هسته‌ای کنار نخواهند آمد و سعی می‌کنند به صورت یک جدل آن را پی‌ بگیرند.
کد خبر : 26947

علی تاجرنیا نماینده مردم مشهد در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اقدام بعدی طیف دلواپسان پس از مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: به نظر من در صورتی که توافق صورت گیرد، آنها نسبت به توافق جامع بی‌تفاوت نخواهند بود.








دلواپسان تلاش می‌کنند خودشان را مدافع حقوق مردم جلوه دهند و دولت یازدهم را دولتی می‌دانند که با حقوق مردم معامله می‌کند. اما در واقع همه این تلاش‌ها و جهت‌گیری‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است

تاجرنیا افزود: این‌ها قطعا در آینده از پای نخواهند نشست. دلواپسان به‌زودی به مطالبات اقتصادی در کشور دامن خواهند زد و اینگونه طرح می‌کنند که مذاکراتی که علی‌رغم مخالفت‌ها به نتیجه رسیده، چه دستاوردی پیدا کرده است؟


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: آنها با موضوع توافق هسته‌ای کنار نخواهند آمد و سعی می‌کنند به صورت یک جدل آن را پی‌بگیرند.


تاجرنیا تصریح کرد: آن‌ها نشان داده‌اند که به چارچوب‌های قانونی و حتی سخنان رهبری در مورد تیم مذاکره‌کننده متعهد نیستند و از آنجایی که توافق هسته‌ای اعتمادسازی خوبی در جامعه بین‌الملل ایجاد خواهد کرد و در داخل یک سری آثار مثبت در افکارعمومی خواهد گذاشت، این گروه از هیچ تلاشی برای به بن‌بست کشیدن نتایج مذاکرات، کوتاهی نخواهند کرد.


تاجرنیا اظهار کرد: احساس افکارعمومی این است که تلاش‌هایی که در مخالفت با توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد، رویکردی جناحی و سیاسی دارد. مردم رفتارهای دولت روحانی را با دولت قبلی مقایسه می‌کنند و می‌بینند که آنچه در دولت گذشته از دست دادند، در این دولت به دست آوردند.


این نماینده مجلس ششم گفت: دلواپسان تلاش می‌کنند خودشان را مدافع حقوق مردم جلوه دهند و دولت یازدهم را دولتی معرفی کنند که با حقوق مردم معامله می‌کند. اما در واقع همه این تلاش‌ها و جهت‌گیری‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.


وی افزود: در فضای اقتصادی کشور نارسایی‌هایی وجود دارد که خود اینها و دولت مورد حمایتشان باعث ایجاد آن بوده اند. حالا سعی می‌کنند با استفاده از این فضا به آن دامن بزنند و این کار را تا انتخابات به گونه‌ای پیش ببرند تا بتوانند اگر افکارعمومی نقدی نسبت به عملکرد دولت دارد، با خودشان هم‌جهت کنند. اما من فکر می‌کنم که این اتفاق به آن شکلی که مورد نظر آنهاست، نخواهد افتاد.


وی گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای یک فضایی در کشور ایجاد شده است. هرچند که قبلا مسئله مذاکرات در سطوح کلان طرح می‌شد، حالا به حوزه کوچه و خیابان کشیده شده است. این شکل طرح شدن در این دوره به هیچ عنوان مطابق منافع کلان کشور نیست؛ هرچند که شاید از منظری بتوان گفت که با طرح این مسئله در جامعه می‌تواند نوعی شفافیت و طرح مسائل کلی کشور در سطح جامعه در نظر گرفته شود. اما از منظر دیگر، خیلی از مسائل جنبه امنیت ملی دارد. همچنین نوع اظهارنظرهای افراد و اشخاص می‌تواند در نتایج تأثیرگذار باشد؛ به‌خصوص اینکه در این دوره نمایندگان مجلس و دلواپسان این بحث را در حد خیانت به کشور جلو بردند.


تاجرنیا در پایان گفت‌وگو با آنا اضافه کرد: با این حال من تأکید دارم همانگونه که تلاش‌های دلواپسان در این مسیر مؤثر نبوده است، در ادامه راه نیز مؤثر نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته