دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1397 - 13:05

وزارت فرهنگ در زمینه بسط فرهنگ اسلامی کم کاری کند، پای علما وسط کشیده می‌شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس معتقد است اگر وزارت فرهنگ در زمینه گسترش و بسط فرهنگ اسلامی کم کاری کند، با برخی از دیدگاه‌ها در جامعه دچار تناقض خواهد شد و پای علما و تفکرات مختلف وسط کشیده می‌شود.
کد خبر : 269467

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدعلی پورمختار با اشاره به ادامه سختگیری‌ها درخصوص نمایش فیلم‌های دارای مجوز اکران و خلاف قانون بودن برخی رفتارها، گفت: به‌یقین به لحاظ قانونی ارائه مجوز تولید و نمایش فیلم‌ها صرفا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و قانون به صورت یکپارچه تعریف شده است اما مسئله اصلی، سلایق مختلف وزرا و معاونت‌های هنری در دولت‌های مختلف است چراکه این سلایق در تصمیم‌گیری‌ها دخیل می‌شوند.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید وزارت فرهنگ بیش از پیش به سمت گسترش و بسط فرهنگ اسلامی برود اما اگر در این زمینه کاستی کند با برخی از دیدگاه‌ها در جامعه دچار تناقض شده و پای علما و تفکرات مختلف وسط کشیده می‌شود.


سرپیچی از مجوز وزارت فرهنگ ورشکستگی تهیه‌کننده‌ها را به دنبال دارد


وی معتقد است اگرچه سرپیچی از مجوزی که وزارت فرهنگ داده است ورشکستگی مالی تهیه‌کننده‌ها و سینماگران را به دنبال خواهد داشت اما از طرف دیگر برخی از فیلم‌ها آسیب‌های فرهنگی را به دنبال دارند به همین دلیل باید دیدگاه گسترده و متنوع تری در شورای ارائه مجوز تولید و نمایش، تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند.


پورمختار با تاکید بر اینکه باید مجوز وزارت فرهنگ شرط صفر تا صد اکران و عدم نمایش یک فیلم قرار بگیرد اما وزارت فرهنگ نیز نباید با دیدگاه سیاسی خاص اداره شود بلکه باید با رویکرد فرهنگی به اتخاذ تصمیمات مبادرت ورزند.


وزیر فرهنگ خلاءهای قانونی را به مجلس ارائه دهد


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه عدم پایبند بودن به قوانین و تشتت رفتاری به عرصه فرهنگ و هنر آسیب می‌رساند، ادامه داد: اگر قانون در این زمینه نیاز به اصلاح دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد آن را به مجلس ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب