دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدعلی طالبی:

بازار فیلم جشنواره جهانی فجر نیاز به تقویت دارد/ تاثیر دبیر شدن یک فیلمساز

کارگردان سینما معتقد است که سپردن دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر به یک فیلمساز که در جهان شناخته شده است و ارتباطی هم در سطح بین المللی دارد باعث تقویت این رویداد سینمایی شده است.
کد خبر : 269400

محمدعلی طالبی نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، یکی از نقاط قوت جشنواره جهانی فیلم فجر را حضور یک فیلمساز به عنوان دبیر آن دانست و گفت: رضا میرکریمی فیلمسازی است که در سطح جهانی شناخته شده است و ارتباطات خوبی با جشنواره های خارجی دارد که این دو موضوع می تواند به بهتر برگزار شدن جشنواره جهانی فیلم فجر کمک کند.


*بهتر است هر سال مدیریت جشنواره تغییر نکند


وی افزود: البته یک مدیر وقتی می تواند تاثیرگذار باشد که امکان برنامه ریزی و اجرا کردن آنها در طول زمان داشته باشد ولی اگر هر سال مدیریت جشنواره‌ها تغییر کند دیگر فرصتی برای پیاده کردن برنامه‌ها باقی نمی‌ماند و جامعه سینمایی هم نمی‌تواند آن مدیر را در بوته نقد قرار دهد.


*جامعه ایران، جامعه چندصدایی عجیبی است


کارگردان فیلم «کیسه برنج» به برخی محدودیت‌ها در جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: جامعه ایران، جامعه چندصدایی عجیبی است که ممکن است برخی محدودیت‌ها را برای دبیر و جشنواره ایجاد کند و ممکن است هر تصمیمی که توسط دبیر گرفته می‌شود مخالف نظرات برخی افراد باشد و همین مساله باعث ایجاد برخی مشکلات شود که روند کار را کند و یا متوقف کند.


*بازار فیلم جشنواره جهان ی باید پویا باشد


طالبی به بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 96 اشاره کرد و برخی مشکلات آن را اینگونه برشمرد: من سال گذشته در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشتم و شاهد بازاری کاملا پویا نبودم که باعث شود فیلم‌ها بیشتر در حوزه بین الملل معرفی شوند و فیلمسازان بتوانند با فستیوال های جهانی تعامل داشته باشند.


*وجود برنامه‌ریزی منسجم‌تر


طالبی که با فیلم سینمایی «پایان رویاها» در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت در پایان گفت: به نظر من باید برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای برپایی بازاری تاثیرگذار داشته باشیم تا باعث شود فیلم‌های ایرانی غیر از حضور جشنواره‌ای، بتوانند در پخش خارجی نیز موفقیت‌هایی کسب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته