دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فخاری مطرح کرد:

طرح ملی بازآفرینی شهری نباید تنها به پایتخت محدود شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری نباید تنها محدود به شهر تهران باشد، گفت: این طرح باید کل استان را تحت پوشش قرار دهد.
کد خبر : 269312

الهام فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری در حالتی اتفاق می‌افتد که تنها اعمال نظرها از سوی بخش خصوصی نخواهد بود، اظهار کرد: در واقع عنوان ملی را برای این طرح انتخاب کردند تا با مشارکت شهرداری‌ها، دولت و بخش خصوصی ضوابط شهرسازی مشخصی مد نظر قرار گیرد.


وی با بیان اینکه این اتفاق را می‌توان رویکردی مثبت در نظر گرفت، افزود: باید مدل‌های تعاملی و کسب رضایت مردم را در حوزه فرهنگی و اجتماعی پررنگ ببینیم. دربازسازی و نوسازی‌ها می‌توان الگوهای فرهنگی و اجتماعی را در مدل ساخت و ساز با توجه به نکات مثبت شهری آن منطقه انجام دهیم.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در عین حال باید وجوه منفی، آسیب‌ها و موانع را در بازسازی جدید برطرف کنیم، تصریح کرد: ملاحظات و تعامل با مردم مهم‌ترین اصل این مشارکت است اگر این ملاحظات در نظر گرفته شود طرح بازآفرینی شهری می‌تواند الگوی مناسبی باشد.


فخاری عنوان کرد: این طرح ملی را نباید تنها به تهران محدود کنیم بلکه باید آن را در یک الگوی استانی در مورد تهران مورد نظر قرار دهیم زیرا استان تهران دارای حواشی در شهرستان‌ها است که اگر در قالب توسعه کل استان این طرح اتفاق بیفتد به‌سامان‌تر و مثبت‌تر است.



انتهای پیام/

برچسب ها: بافت فرسوده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته