دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 15:15
هاشمی به آنا خبر داد

افتتاح 700 هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا امروز حدود 700 هزار متر مربع از پروژه های عمرانی جدید افتتاح شده و امیدواریم تا پایان سال این طرح ها از مرز یک میلیون متر مربع عبور کند.
کد خبر : 2693

به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، مجموعه فرهنگی ، ورزشی شهدای دانشجو و ساختمان آموزشی خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با حضور مهندس محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان شهرستان برخوار افتتاح ‌شد.


هاشمی در حاشیه افتتاح این دو پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: در چند روز گذشته سفرهایی به واحدهای دانشگاهی استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان داشتیم که طی آن با افتتاح پروژه های به اتمام رسیده از جمله خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس، ساختمان های آموزشی و ورزشی و ساختمان های سما در دانشگاه ها، از طرح های در حال احداث بازدید به عمل آمد و از نزدیک علاوه بر صحبت با مدیران مربوط در جریان مسائل و مشکلات برخی پروژه قرار گرفتیم که پس از بررسی راه حل های لازم ارائه شد.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پروژه های عمرانی افتتاح شده در این واحد دانشگاهی کیفیت مطلوبی دارند و 20 هزار متر مربع ساخت و ساز در این دانشگاه نشان از روند خوب و رو به رشد است و با توجه به پتانسیل بالای این مجموعه علمی در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در تمامی زمینه ها در این واحد دولت‌آباد خواهیم بود.



هاشمی به آنا گفت: احداث دفاتر کار اختصاصی برای تمامی اعضای هیات علمی در این واحد طرح بسیار خوبی بوده که با توجه به تاکید ریاست دانشگاه آقای دکتر میرزاده مبنی بر اختصاص اتاق هایی برای تمامی اساتید جهت ارتباط مستمر با دانشجویان و حضور بیشتر آنها در دانشگاه تا بتوانند وقت بیشتری را برای پژوهش و تحقیقات علمی داشته باشند اجرا شده است و سایر دانشگاه ها نیز باید این مهم را در طرح های عمرانی خود قرار دهند.


وی افزود: با توجه به وجود مشکلاتی در برخی از طرحهای عمرانی مصوب سازمان، بخشنامه هایی مبنی بر استفاده واحدهای دانشگاهی از طرح های بیرونی و بهره مندی از مشاوران خوب در زمینه پروژه ها صادر شده و با وجود تورم پیش بینی نشده قراردادها نیز می تواند به صورت تعدیل شده و در چند مرحله اجرا شود.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگهداری از پروژه های عمرانی از بهره برداری آن مهم‌تر است و از ابتدای سال جاری تا امروز حدود 700 هزار متر مربع از پروژه های عمرانی جدید افتتاح شده و امیدواریم تا پایان سال این طرح ها از مرز یک میلیون متر مربع عبور کند.


دکتر امیررضا نقش، رئیس واحد دولت آباد نیز در گزارشی کوتاه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: واحد دولت آباد با توجه به نزدیکی به مرکز استان موقعیتی بسیار خوبی برای جذب دانشجو دارد و اکنون حدود چهارهزار دانشجو در رشته های مختلف در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.


رئیس واحد دولت آباد درخصوص پروژه های افتتاح شده به آنا گفت: ساختمان آموزشی خوارزمی با 6750 متر مربع زیر بنا دارای 32 کلاس درس و آتلیه ، سایت کامپیوتری مستقل، سالن مطالعه ، کتابخانه ، سالن اجتماعات با ظرفیت 300 نفر و اتاق مجزا برای تمامی اساتید هیات علمی است و مجموعه فرهنگی، ورزشی نیز با زیربنایی بالغ بر 2500 متر مربع، شامل دو زمین مجزا ، امکانات جانبی، دفاتر اداری، رختکن، سالن تنیس، و سرویس های بهداشتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته