دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا سارقان «پراید» را بیشتر می‌پسندند؟

رئیس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرده که دو برند داخلی، 80 درصد سرقت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال خودروسازان معتقدند این آمارها «خام» است.
کد خبر : 26914

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، تولیدکنندگان خودرو از افزایش ضریب ایمنی خودروهای داخلی خبر می‌دهند، ولی گزارش میدانی سرقت خودروهای داخلی نشان می‌دهد بیشترین آمار شکستن شیشه، باز کردن قفل در و سرقت تجهیزات داخلی مربوط به خودروهای داخلی است.


دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است که این آمار به تنهایی قابل قبول نیست و عوامل دیگری از شیوع سرقت خودروهای داخلی دخیل است.


احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تاکید کرد که این آمار باید با توجه به درصد تردد خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی موجود در خیابان‌ها مقایسه شود.


وی افزود: ابتدا باید میزان تردد خودروهای داخلی مشخص شود و بعد میزان سرقت از این خودورها اعلام شود.


همچنین مشاور انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه پلیس آگاهی این ارقام را به صورت خام اعلام کرده است، گفت: این اعداد و ارقام بدون احتساب سایر جوانب است و باعث سوءتفاهم می‌شود.


داوود میرخانی به خبرنگار آنا گفت: وقتی می‌گوییم پراید بالاترین درصد تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده است، باید قبل از آن آمار تعداد تردد پراید در جاده‌های کشور را اعلام کنیم.


او ادامه داد: در رابطه با سرقت خودرو نیز این موضوع مصداق دارد، یعنی قبل از اینکه بگوییم 80 درصد سرقت‌ها از دو برند داخلی انجام می‌گیرد، باید میزان تردد این دو برند در جاده‌های کشور را اعلام کنیم.


وی با اشاره به اینکه از پنج سال گذشته خودروهای داخلی مجهز به سوئیچ ایموبلایزر شده‌اند، گفت: این قبیل اقدامات در تولیدات داخلی تا حدودی سرقت خودروها را کاهش داده است.


میرخانی گفت: یکی دیگر از دلایل رغبت سارقان برای سرقت خودروهای داخلی، فروش آسان خودرو و قطعات آن بعد از سرقت است، یعنی سارق می‌تواند به آسانی قطعات پراید را در خانه خود تفکیک کنند و قطعات آن را در بازار به فروش برساند.



.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته