برندسازی گامی موثر در مسیر حمایت از کالای ایرانی/ لزوم ارتقا کیفیت تولیدات داخلی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، غلامرضا کاتب، درباره نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: حمایت از کالای داخلی مانند کشورهای پیشرفته باید در کشور ما نیز نهادینه شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درون گرا بودن اقتصاد مهم ترین مولفه در راستای توسعه آن کشور است، افزود: تقویت تولید ملی در کشور نیازمند استفاده مردم از کالای داخلی و کاهش مصرف کالای خارجی است.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تبلیغات صحیح کالای ایرانی می تواند در ایجاد تحول در حوزه تولیدات داخلی موثر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای مختلف برای رونق تولیدات خود به تبلیغات دست زده و نتایج آن را نیز می بینند.
تقدیر از راه اندازی شبکه ایران کالا
وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه ای به نام ایران کالا در صداو سیما اقدام خوبی در مسیر حمایت از کالای داخلی بوده است، گفت: باید در معرفی کالای ایرانی دقت بیشتری به خرج داده شود تا کالاهای خارجی گوی سبقت را از تولیدات ایرانی نربایند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت برند سازی برای کالاهای ایرانی، افزود: برند سازی یکی دیگر از اقدامات در مسیر حمایت از کالای ایرانی بوده و می تواند حتی به صادرات این نوع محصولات در خارج از خاک ایران نیز کمک کند.
خرید کالای ایرانی باید در اولویت مردم باشد
کاتب با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر کالاهای داخلی با برندهای خارجی عرضه می شود، گفت: این موضوع نشان از عدم اعتماد مصرف کننده داخلی به کیفیت کالاهای تولید داخل است از این رو باید در نحوه تولید با هدف ارتقا کیفیت تجدیدنظر شود.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تحقق شعار سال 97 سنگین است، افزود: خرید کالای ایرانی باید در اولویت مردم باشد اما از آن سو تولید با کیفیت نیز نباید به فراموشی سپرده شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس همواره در مسیر بهبود شرایط اقتصادی کشور گام برداشته اما در خصوص تحقق شعار سال باید بدانیم کمبود قانونی وجود ندارد و تنها باید با تشدید نظارت ها روند اجرا کنترل شود.
انتهای پیام/