دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1397 - 14:44
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به شعار سال تاکید کرد؛

تشویق گردشگران به حمایت ازتولید ملی با برگزاری جشنواره‌ها و ارائه جایزه‌های سفر

معاون گردشگری گفت: با برگزاری جشنواره‌های گردشگری و ارائه جایزه‌های سفر، گردشگران را به خرید کالای ملی و ایرانی تشویق می‌کنیم.
کد خبر : 269061

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا در خصوص اجرای شعار حمایت از تولید ایرانی در سال ۱۳۹۷ گفت: وقتی صحبت از تولید ملی و ایرانی می‌کنیم، صرفا موضوع به تولید کالا محدود نمی‌شود و همه اعضای جامعه می‌توانند در زمینه فعالیتشان به توسعه اقتصادی کمک کنند.


وی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری هم استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان با حداقل سرمایه‌گذاری به رشد و درآمدزایی صاحبان هنر دست یافت. اگر بخواهیم اقتصادمان بیشتر رونق پیدا کند بهترین فرصت توسعه گردشگری و فعال‌تر شدن گردشگری داخلی و خارجی است.


معاون گردشگری در سخنانش بر این نکته تاکید کرد که علی‌رغم اینکه ورود گردشگر رونق اقتصادی را به دنبال دارد افزود: وقتی گردشگران ، صنایع‌دستی و کالاهای ایرانی را خریداری کنند طبیعتا تولیدکننده ایرانی و صنعتگر مورد حمایت قرار می‌گیرد و در چنین شرایطی خرید صنایع‌دستی، همان صادرات است‌. در این میان خرید گردشگر داخلی از صنایع‌دستی، هم به منزله معرفی کالا و هم جایگزینی استفاده از کالای ایرانی بجای کالای خارجی است.


وی عنوان کرد: در حوزه گردشگری هم با حجم قابل توجهی از کسب و کارهای کوچک مثل بازاریابی و تبلیغات سر و کار داریم که می‌تواند فعال‌تر شود ‌و کسب و کار کلی برای گردشگری داشته باشد.


محب‌خدایی بیان کرد: فعال شدن کسب و کارهای خرد به جریان مالی و توسعه تمامی پارامترهای گردشگری کمک می‌کند. ما بر محصولات مختلف گردشگری تمرکز داریم و در بخش روستایی و عشایر گردشگران را به تجربه زندگی سنتی و استفاده از محصولات کشاورزی ارگانیک ترغیب می‌کنیم. صنایع دستی روستایی نیز جزو کسب و کارهای کوچکی هستند که می‌تواند با گردشگری در قالب یک پکیج ارائه شود.


وی در خصوص برنامه‌هایی که در سال ۹۷ در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: ما تصمیم داریم از ظرفیت‌های گردشگری به عنوان مشوق برای کسانی که در این حوزه هستند و از تولیدات داخلی خرید می‌کنند، استفاده کنیم. تشویق خریداران به کالای ایرانی با برگزاری جشنواره‌های گردشگری و ارائه جایزه‌های سفر گردشگران با هدف حمایت از تولید ملی از برنامه‌هایی است که بر آن تمرکز خواهیم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته