دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1397 - 11:25

کنکورهای علوم پزشکی سال 97 چه زمانی برگزار می‌شوند؟

کنکورهای علوم پزشکی در سال ۹۷ شامل سه آزمون است که مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان برگزاری و ظرفیت پذیرش آنها را اعلام کرده است.
کد خبر : 269053

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنکورهای رشته‌های پزشکی سال ۹۷، شامل آزمون PHD، ارشد پزشکی و دستیاری پزشکی است. بر اساس اعلام دکتر محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت نام در آزمون PHD در بهمن و اسفند ۹۶ انجام شد، حدود ۸ هزارو ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند، این آزمون ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در ۷ مجموعه، ۴۴ حوزه و ۶۱ رشته برگزار می‌شود.


آزمون PHD در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمان، ۱۰ منطقه آمایشی برگزار می‌شود.


این آزمون ۲ مرحله ای است و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پژوهشی و آموزشی میتوانند در این آزمون شرکت کنند، ظرفیت پذیرش تقریبا ۲ هزار نفر است. نتایج اولیه اویل خرداد اعلام می شود.


ثبت‌نام 60 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی


در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی حدود ۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند و این آزمون ۱۴ و ۱۵ تیر در دو نوبت صبح و عصر، در ۸۱ رشته برگزار می‌شود، ظرفیت پذیرش ۷ هزار نفر است و نتایج اولیه مرداد اعلام می‌شود.


ثبت نام در دستیاری پزشکی در بهمن ۹۶ بود، آزمون آن ۶ اردیبهشت در ۲۱ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، حدود ۱۴ هزار نفر ثبت نام کردند و ظرفیت پذیرش حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر است.


نتایج اولیه این آزمون اوایل تیرماه ۹۷ اعلام می شود.


در هر یک از این آزمون ها سهمیه مناطق، ایثارگران و آزاد برای داوطلبان در نظر گرفته می شود، به گفته دکتر محمدحسین پورکاظمی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ۳۰ درصد سهمیه بومی، ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران است، ولی به خاطر حدنصاب داشتن نمره معمولا ظرفت خالی می ماند و به ظرفیت پذیرش آزاد اضافه می شود، به همین دلیل ظرفیت پذیرش آزاد معمولا به بیش از ۵۵ درصد می رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته