دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1397 - 11:31

جشن ملی نوروزگاه از دوم تا هشتم فروردین در کرمان برگزار می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشن ملی نوروزگاه از دوم تا هشتم فروردین 1397 در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان اجرا می‌شود.
کد خبر : 269043

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان امروز چهارشنبه 1 فروردین 97 با اشاره به این‌که نوروزگاه ویژه ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است، افزود: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستان‌های استان کرمان برپا می‌شود.


وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران، این رویداد فرهنگی در نوروز 97 پربارتر و با کیفیت بالاتری برپا می‌شود، تا بتوانیم هدیه‌ای نوروزی به تمام مردم استان و همچنین مسافران اهدا کنیم.


وفایی در ادامه به ویژه‌برنامه‌های این جشن در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنرهای آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع‌دستی، برگزاری رالی خانوادگی و مسابقه عکس از سفره های نوروزی از جمله این برنامه‌ها است.


وی به عرضه غذاهای محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های استان در این زمینه دارای پتانسیل‌های بالایی هستند که خوشبختانه این امر موجب اشتغال‌زایی نیز شده است.


مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، بیان کرد: جشن ملی نوروزگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 19 در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته