دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 11:56

گزارش پایگاه خبری آنتی‌وار از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 این هفته نیز ادامه دارد و طرفین مذاکرات شرایط را پیشرونده توصیف می‌کنند. به نظر می‌رسد به طور غیر رسمی پیش‌نویس توافق که قرار است به عنوان پایه توافق نهایی از آن استفاده شود، به دست آمده است.
کد خبر : 26867

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر این نکته تاکید کرده که با وجود به دست آمدن پیشرفت‌ها در مذاکرات، توافق نهایی هنوز آن‌طور که باید واضح و شفاف نیست و برخی اختلافات میان طرفین باقی مانده است.


وی همچنین تاکید می‌کند که با توجه به این مسئله تلاش‌های جدی و مهم برای دستیابی به موفقیت لازم است، این که چه مسئله‌ای هنوز حل نشده باقی مانده است، همچنان نامشخص است.


از سوی دیگر به نظر می‌رسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیش از گذشته درباره دستیابی به توافق نهایی خوشبین است، مسئله‌ای که ار اظهارات مقامات این نهاد نمود یافته و آنان اعلام کرده‌اند که مسئله تردیدها درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران تا پایان سال احتمالا به نتیجه خواهد رسید و حل خواهد شد.


حتی اگر هنوز هم درباره جزئیات اختلافاتی وجود داشته باشد، پیشرفت‌های اخیر نشان می‌دهد که دستیابی به توافق از هر زمان دیگری در دسترس‌تر و نزدیک‌تر است. بسیاری از مقامات دو طرف نیز آشکارا درباره توافق نهایی و اینکه در این هفته این توافق به دست می‌آید، سخن می‌گویند. توافقی که می‌تواند به بحث و جدل‌ها درباره مسئله برنامه‌ای ایران یک بار برای همیشه پایان دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته