اجرای طرح برون سپاری مددکاری کمیته امداد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت خبری کمیته امداد، مجید ملکشاهی، سرپرست اداره کل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری کمیته امداد با تأکید بر اینکه هدف از اجرای طرح برونسپاری برخی امور مددکاری این نهاد، افزایش کیفیت خدمترسانی به مددجویان است گفت: خدمات مددکاری به دو بخش حاکمیتی و تصدیگری تقسیم میشود که خدمات بخش تصدیگری به مراکز معتبر و دارای مجوز مانند کلینیکهای مددکاری و مشاوره، مراکز نیکوکاری و موسسههای خیریه واگذار و خدمات حاکمیتی توسط مددکاران کمیته امداد انجام میشود.
وی با اعلام اینکه سال آینده خدمات مددکاری برونسپاری میشود گفت: برخلاف تصور برخی افراد، این طرح باهدف کاهش تعداد مددکاران این نهاد انجام نمیشود بلکه برای کاهش پروندههای مددکاران و افزایش کیفیت عملکرد آنها اجرایی میشود چراکه هماکنون هر مددکار بهطور متوسط ۴۰۰ پرونده مددجویی دارد که با برونسپاری این رقم به صد پرونده کاهش مییابد.
سرپرست ادارهکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری کمیته امداد ادامه داد: باید با ارزیابی عملکرد مددکاران و تعریف فرآیند انجام امور مددکاری، کارهای غیرضرور را از مددکاران سلب کرد تا آنها فقط موظف به انجام امور مددکاری شوند.
ملکشاهی گفت: طبق تفاهمنامه میان کمیته امداد و مراکز مددکاری، نیروهای مددکار این مراکز موظف هستند در مدتزمان مشخصشده به مشکلات مددجویان رسیدگی کرده و آنها را به مرز خودکفایی برسانند.
وی از طراحی «تقویم اجرایی مددکار خانواده» برای ایجاد نظم در امور مربوط به مددکاری خبر داد و افزود: بر اساس این تقویم مددکاران موظف هستند کارهای مرتبط به هرماه یا فصل را در زمان تعیینشده انجام دهند.
ملکشاهی با اعلام اینکهکمیته امداد در حال تدوین «نظامنامه مددکاری کمیته امداد امام (ره)» است، افزود: همچنین تقویم اجرایی مددکار خانواده در حال مطالعه است و از سال آینده اجرایی میشود که بر این اساس الکترونیکی کردن پروندههای مددجویان و کاهش فرآیند رسیدگی به درخواست مددجویان در سیستم جامع حمایت ازجمله اقداماتی است که باید برای اجرای این تقویم عملیاتی شوند.
انتهای پیام/