دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 12:52
قناعتی در گفت‌وگو با آنا:

تخلف اسپیناس 2 را پیگیر هستم/ سال گذشته 15 هزار پرونده تخلف در ساخت‌وساز داشتیم

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه از استیضاح شهردار تهران درباره تخلفی که در هتل اسپیناس2 صورت گرفته بود گذشت کردم اما پیگیر تخلف هتل اسپیناس 2 هستم، افزود: سال گذشته 15 هزار پرونده تخلف در ساخت‌وساز داشتیم.
کد خبر : 26859

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با آنا با بیان این مطلب افزود: روزی که اعلام کردم از استیضاح شهردار تهران گذشت کرده‌ام از رسیدگی به تخلف در هتل اسپیناس 2 منصرف نشدم و بر همین اساس قرار شد کمیسیونی با حضور آقایان سروری، سالاری و من و اعضای کمیسیون شهرسازی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.


وی افزود: پس از آن نمایندگان شورا چندین جلسه در این خصوص برگزار کردند و در نهایت اجازه بر تراکم مجازی که مالک در آن با اجازه شهرداری تخلف و ساخت کرده است را پذیرفتند.


این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: طبقات 18 و 19 مطابق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نیست و تخلف اصلی در این طبقات انجام گرفته و اعتراض ما هم در همین خصوص است.


به گفته قناعتی نمایندگان شورا در خصوص تخلف اسپیناس دو نظر متفاوت داشتند و قرار شد تخلف این دو طبقه به 1300 متر تخلف دیگر این هتل که به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است، اضافه و پس از آن تصمیم‌گیری شود.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: همین که اعضای شورای شهر پذیرفته‌اند در ساخت این هتل تخلف صورت گرفته، نشانه خوبیست چرا که تا همین چند وقت پیش هم این موضوع را نمی‌پذیرفتند.


قناعتی گفت: ما به دنبال این بودیم که حقوق بیت‌المال تضییع نشود و بر همین اساس هر تخلف در ساخت‌وسازی که در شهر می‌شود به کمیسیون ماده 100 می‌رود تا رسیدگی و جریمه آن اخذ شود؛ به تبع مالک اسپیناس هم جریمه خواهد شد.


70 درصد از حکم پرونده‌های قلع‌وقمع ماده 100 اجرایی نمی‌شود


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال 93، 15 هزار پرونده تخلف در ساخت‌وساز شهر داشتیم، اضافه کرد: همه این پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 بررسی شده است اما نزدیک به 70 درصد آنها که حکم قلع و قمع داشتند، حکمشان اجرا نشد.


قناعتی گفت: این حکم‌ها در قالب کمیسیون توافقات رفته و در آن به جای اجرای حکم، از متخلف پول می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته