دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 12:31
نماینده مردم آبادان در مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

رواج اشتغال پروازی در خوزستان/ اعتیاد و بیکاری بزرگترین بحران‌ اجتماعی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتیاد و بیکاری بزرگترین بحران‌ اجتماعی جوانان خوزستان است، از رواج اشتغال پروازی در خوزستان خبر داد و گفت: معضل بیکاری جوانان در استان ناشی از جذب مدیران غیر بومی است چرا که افراد غیر بومی مشکلات و مسایل مردم منطقه را درک نمی‌کنند.
کد خبر : 26855

سید حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص مشکلات و معضلات استان خوزستان اظهار کرد: بیشترین آسیب‌های اجتماعی استان اعتیاد و بیکاری جوانان است که ناشی از محرومیت‌های استان خوزستان است و این دو آسیب اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند.


وی افزود: بخشی از بیکاری جوانان ناشی از اشتغال نیروهای غیر بومی است که فشارهای روانی و نگرانی‌های بسیاری برای افراد ایجاد کرده است، در حالی که استان خوزستان برخوردار از کشاورزی مناسب، صنعت نفت و پتروشیمی و... بوده اما جوانان کمتر مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از نمایندگان نیز از اشتغال و جذب نیروهای غیر بومی و پروازی در این استان گله‌مند هستند.


نماینده مردم آبادان ادامه داد: انتظار داریم که از نیروهای تحصیل کرده و بومی منطقه در سازمان‌ها و ارگان‌های منطقه استفاده شود زیرا در استان خوزستان قحط الرجال نیست اما با توجه به اینکه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از سوی مرکز انجام می‌شود بنابراین از افراد غیر بومی استفاده‌ می‌شود.


دهدشتی یادآور شد: اگر نگاهی به تعداد مسافران و مدیران استان خوزستان داشته ‌باشیم متوجه می‌شویم که کارمندان و مدیران غیر بومی بسیاری در استان خوزستان، اهواز و ماهشهر تردد دارند و این افراد بومی منطقه نیستند و تنها 3 تا 4 روز در منطقه حضور دارند و با توجه به اینکه خانواده‌های این افراد در منطقه سکونت ندارند بنابراین تعلق خاطر و دغدغه‌ای نسبت به مشکلات و معضلات مردم منطقه ندارند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: افراد غیر بومی مشکلات و مسایل مردم منطقه را درک نمی‌کنند. یکی از بحث‌های اصلی منطقه خوزستان،‌ معضل آب است بطوری که در بسیاری از شهرهای استان خوزستان کیفیت و کمیت آب مطلوب نیست بنابراین اگر مسئول آبفای استان از بین مدیران غیر بومی برگزیده شود بنابراین از نزدیک درگیر این معضل نیست و نمی‌توان از وی توقع داشته باشیم که برای این موضوع وقت کافی و لازم را اختصاص دهد همچنین مدیران غیر بومی دغدغه بیکاری مردم منطقه را ندارند و نمی‌توانند این مشکل را حل کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته