دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نفرزاده در گفت و گو با آنا:

کواچ مربی بزرگی است/ حضور تیم دوم والیبال ایران در مسابقات آسیایی ضروری بود

مربی والیبال ایران گفت: ولاسکو به تنهایی در موفقیت های والیبال ایران تاثیرگذار نبوده است.
کد خبر : 26854

فرهادنفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا عنوان کرد: «عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2015 قابل قبول بوده است. سال گذشته در گروهی حضور داشتیم که سه تیم به مرحله بعدی صعود می کردند. در حالی که در لیگ جهانی امسال تعداد تیم های صعود کننده به مرحله بعدی تنها 2 تیم بود.»


وی افزود: «از یاد نبریم تیم هایی که در گروه ایران حضور داشتند بسیار قدرتمند بودند. تیم های آمریکا، روسیه و لهستان جزو برترین تیم های والیبال دنیا محسوب می شوند اما با اختلاف میلیمتری نتوانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.»


مربی والیبال ایران درباره رقابت های والیبال قهرمانی آسیا و حضور تیم دوم ایران در این رقابت ها گفت: «با توجه به اینکه رقابت های جام جهانی والیبال شهریور ماه امسال در ژاپن برگزار خواهد شد و همین طور فرسودگی و خستگی بازیکنان تیم ملی به جهت حضور در رقابت های لیگ جهانی، لازم و ضروری بود که با تیم دوم در رقابت های آسیایی شرکت کنیم.»


نفرزاده با اشاره به عملکرد خوب بازیکنانی نظیر مرندی در تیم ملی گفت: «ظریف بازیکن خوب و مفیدی برای تیم ملی والیبال کشورمان بوده است اما مرندی به خوبی توانست جایگزین خوبی برای وی باشد. البته به نظر من مقایسه این دو بازیکن صحیح نیست.»


وی عملکرد کواچ در تیم ملی را موفق توصیف کرد و اظهار داشت: «کشورهای بلغارستان و صربستان جزو کشورهای مطرح در والیبال دنیا هستند. در بین مربیان این دو کشور، کواچ دارای جایگاه ویژه ای است. اینکه گفته می شود تمام موفقیت های فعلی را مدیون ولاسکو هستیم قبول ندارم. ولاسکو زحمات زیادی برای والیبال ایران کشید و انصافا تاثیرات مثبتی نیز داشت اما در دو سالی که در تیم ملی آرژانتین حضور داشته شاهد هستیم نتوانسته موفقیت چشمگیری کسب کند. تنها مربی نمی تواند در روند نتیجه گیری یک تیم تاثیر داشته باشد. بلکه امکانات، کیفیت بازیکنان، برنامه ریزی و ... نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.»


نفززاده در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: «برگزاری یک لیگ با برنامه می تواند تاثیرات زیادی در روند موفقیت تیم ملی داشته باشد. پیشنهاد می کنم در لیگ امسال، شرایطی فراهم شود تا تمام مسابقات به لحاظ امکانات و میزبانی در شرایط یکسانی برگزار شود. ضمن اینکه هر تیم باید هفته ای یک بازی انجام دهد تا کیفیت مسابقات کاهش پیدا نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته