دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 13:06
قاسمی پیربلوطی با حضور در خبرگزاری آنا خبر داد

بهره‌برداری از کارخانه لبنیات پاستوریزه واحد شهرکرد در شهریور/ افتتاح کارخانه تولید دارو تا پایان سال

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح کارخانه لبنیات پاستوریزه واحد شهرکرد در شهریور سال جاری خبر داد و گفت: کارخانه فرآوری، اسانس و تولید داروی این دانشگاه نیز با محوریت گیاهان دارویی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 26847

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی با حضور در خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی«آنا» و بازدید از بخش‌های مختلف این رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری، استانی با حدود نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت و شرایط جغرافیایی خاص است که این استان را منحصر به فرد کرده و یکی از آنها تامین 10 تا 12 درصد آب ایران است.


وی با بیان اینکه منابع طبیعی بکر و گردشگری از دیگر ویژگی‌های این استان است، ادامه داد: در آمایش جدید استان چهارمحال و بختیاری، محوریت کار بر سه فصل «گردشگری و اکوتوریسم»، «آب» و «منابع طبیعی و گیاهان دارویی» است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس این سه فصل و محور حرکت کرده و اکنون در بخش اکوتوریسم و گردشگری فعالت می‌کنیم.


راه‌اندازی کانون گردشگری واحد شهرکرد تا یک ماه آینده


سرپرست واحد شهرکرد از راه‌اندازی کانون گردشگری در این واحد دانشگاهی تا یک ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: سعی دانشگاه بر این است تا از پتانسیل موجود مانند مهمانسرا، خوابگاه، اتوبوس و ... استفاده کند و در اختیار گردشگران قرار دهد. در این راستا در خصوص مکان‌های توریستی و گردشگری در حال اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.








سرپرست واحد شهرکرد از راه‌اندازی کانون گردشگری در این واحد دانشگاهی تا یک ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: سعی دانشگاه بر این است تا از پتانسیل موجود مانند مهمانسرا، خوابگاه، اتوبوس و ... استفاده کند و در اختیار گردشگران قرار دهد.

قاسمی با توجه به فعالیت واحد متبوع خود در محور گیاهان دارویی و فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: با وجود 55 هکتار مزرعه تحقیقاتی، یک حلقه چاه آب و سیستم آبیاری تحت فشار، چند هکتاری از این مزرعه را زیر کشت گیاهان دارویی بویژه گل محمدی برده‌ایم. از طرف دیگر کارخانه فرآوری، اسانس و تولید دارو در دستور کار واحد شهرکرد قرار گرفته و بخش‌هایی از آن آماده شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.


این مسئول، وجود 3 حلقه چاه و مجتمع دامپروری و گوسفندداری واحد شهرکرد را یادآور شد و به آنا گفت: اکنون با توجه به این امکانات در حال احداث کارخانه لبنیات پاستوریزه با طعم سنتی بخصوص کشک با سه حالت مختلف برای تشویق دانش آموزان به خوردن لبنیات هستیم که این خط تولید تا شهریور سال جاری به بهره‌بردای می‌رسد و در این راستا با آموزش و پرورش شهرستان قرارداد امضا کرده‌ایم تا دانش‌آموزان از محصولات این کارخانه استفاده کرده و بهره‌مند شوند.


وی از افتتاح این پروژه‌ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد که با راه‌اندازی این کارخانه برای 10 تا 15 نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در قدم اول اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است.



قاسمی با توجه به تامین 12 درصد بودجه دانشگاه از محل فعالیت‌های غیرشهریه در سال گذشته از تحقق نه و هفت دهم درصدی این بودجه خبر داد و افزود: در سال جاری با توجه به تامین 16 درصد بودجه از این راه، تلاش خواهیم کرد بین 12 تا 14 درصد آن را با توجه به فعالیت‌های جاری محقق کنیم. در این راستا طرح‌های پژوهشی در حال انجام داریم. به عنوان نمونه، آزمون اختصاصی شرکت فولاد مبارکه به طور کامل و در همه مراحل از سوی واحد شهرکرد انجام شد و رضایت مسئولان این شرکت را در پی داشت. در بخش‌های مختلف، طرح‌های برون دانشگاهی و طرح‌های تولیدی واحد نیز در حال فعالیت هستیم.


جذب 50 تا 70 عضو هیات علمی در سه دوره


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی از جذب 50 تا 70 عضو هیات علمی در سه دوره خبر داد و عنوان کرد: اعضای هیات علمی واحد شهرکرد اکنون 230 نفر هستند و این تعداد تا پایان سال به 300 نفر می‌رسد که 90 درصد آن مربوط به واحد شهرکرد و 10 درصد مابقی مربوط به دیگر مراکز استان است.








قاسمی با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی از جذب 50 تا 70 عضو هیات علمی در سه دوره خبر داد و عنوان کرد: اعضای هیات علمی واحد شهرکرد اکنون 230 نفر هستند و این تعداد تا پایان سال به 300 نفر می‌رسد

قاسمی با بیان اینکه واحد شهرکرد در سال 62 تاسیس شد و در سال‌های 63 و 64 دانشجو جذب کرد، به آنا گفت: اکنون این واحد دانشگاهی 9700 دانشجو، 230 هیات علمی، 40 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته دکترای تخصصی و 40 رشته کارشناسی فعال و غیرفعال دارد و تمامی رشته‌های کاردانی به مراکز سما واگذار شده که در این رشته‌ها 1500 دانشجو دارد و در مجموع در واحد شهرکرد حدود 11 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.


دبیر هیات امنای استان چهارمحال و بختیاری وجود 6 دانشکده مصوب در واحد شهرکرد را یادآور شد و اظهار کرد: گسترش رشته‌های پیراپزشکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار این واحد قرار دارد. اکنون سه رشته مامایی، پرستاری و بهداشت در این واحد دایر است و در حال جذب هیات علمی در این خصوص هستیم.


اختصاص زمین از طرف استانداری به دانشگاه آزاد برای ساخت بیمارستان


وی با توجه به تعامل خوب واحد شهرکرد با دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: قرارداری با این دانشگاه امضا شده که تمام امکانات نظیر بیمارستان، کلینیک و ... در اختیار ما قرار بگیرد.


قاسمی از اختصاص زمینی از طرف استانداری به دانشگاه آزاد برای ساخت بیمارستان خبر داد و یادآور شد: در این خصوص با بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم که بیمارستان به صورت مشارکتی ساخته شود و اکنون این موضوع در حال بررسی است. با توجه به ارزیابی مثبت هیات بورد وزارت بهداشت از امکانات واحد شهرکرد در انتظار نظر نهایی شورای وزارت بهداشت برای تصویب رشته برای واحد شهرکرد در راستای توسعه رشته‌های پیراپزشکی هستیم.



سرپرست واحد شهرکرد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های ماندگار در این واحد دانشگاهی به خبرنگار آنا گفت: در راستای انجام طرح‌های ماندگار فرهنگی، طراحی و نصب المان‌های فرهنگی با موضوعات شهدا، ایثارگران و فرهنگ بومی استان چهارمجال و بختیاری در دست اجرا قرار دارد.


راه‌اندازی «خانه هنرمند» به عنوان یکی از طرح‌های فرهنگی ماندگار









در خانه هنرمند، مجموعه کاملی از اسناد شامل بزرگان، مفاخر و کسانی که برای استان افتخارآفرین بوده‌اند به عنوان یک سند راهبردی فرهنگی در حال آماده شدن است و تاکنون 30 تا 40 نفر مشخص شده‌اند که در بین آنان افرادی از ناسا و چهره‌های ماندگار شناخته شده وجود دارند



این مسئول از راه‌اندازی «خانه هنرمند» به عنوان یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی ماندگار خبر داد و اظهار کرد: در طرح خانه هنرمند با ایجاد و راه‌اندازی گالری، دانشجویان محصولات و آثار فرهنگی خود را به نمایش گذاشته و به فروش می‌رسانند. در خانه هنرمند، مجموعه کاملی از اسناد شامل بزرگان، مفاخر و کسانی که برای استان افتخارآفرین بوده‌اند به عنوان یک سند راهبردی فرهنگی در حال آماده شدن است و تاکنون 30 تا 40 نفر مشخص شده‌اند که در بین آنان افرادی از ناسا و چهره‌های ماندگار شناخته شده وجود دارند.


دبیر هیات امنای استان با توجه به اجرای طرح تجمیع 2 حاطرنشان کرد که این طرح در استان انجام شده و با تشکیل نخستین جلسه شورا، روسای شوراهای تخصصی انتخاب شده‌اند و با تعیین رئیس دبیرخانه استان، مکان و امکانات مربوط نیز توزیع شده است، همچنان که طرح اتوماسیون اداری را به طور کامل در استان به حالت اجرا درآورده‌ایم.


سرپرست واحد شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری که از بخش های مختلف رسانه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید می‌کرد، در فضایی صمیمی با مدیر، سردبیر، دبیران و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد و با نحوه تهیه خبر و انتشار آن در مراحل مختلف آشنا شد.



قاسمی از تلاش مجموعه خبرگزاری آنا در راستای اطلاع‌رسانی بموقع از دستاوردها و فعالیت‌های علمی فرهنگی و .... دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور قدردانی و تشکر کرد. وی همچنین از بخش‌های مختلف روزنامه فرهیختگان دانشگاه ازاد اسلامی بازدید به عمل آورد.



گفت‌وگو: احسان عربی مفرد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته