دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1396 - 13:15
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کشوری که زیر چتر فقیه جامع‌الشرایط است، مورد تایید دشمن نیست

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ایرانی که رهبری آن فقیه جامع‌الشرایط است و تمام نظام و قوا زیر چتر او است، مورد تایید دشمن نیست.
کد خبر : 268416

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل از خداوند پنج چیز خواست، اظهار کرد: ایشان قبل از این 5 درخواست، دو درخواست مهم مطرح کرد. درخواست اول در زمانی بود که هاجر و اسماعیل را به زمین مکه که لم یزرع بود سپرد. درخواست دیگر هم در زمان بالا بردن بنای خانه کعبه بود. اولین درخواست ایشان این بود که خداوند کعبه را مرکزی امن قرار دهد. دومین درخواست هم ین بود که کعبه مرکز اخلاق، توحید و خداپرستی باشد و این موضوعات از کعبه به سایر جاها منتشر شود.


وی افزود: مساله امنیت اولین مساله در یک جامعه است. اخلاق و اعتقادات بعد از امنیت اولویت دارند. همچنین مساله بعدی که اولویت دارد، مسائل اقتصادی است. مساله چهارم هم شکر مردم نسبت به نعمت های معنوی و مادی است.


آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دو نعمت دست یافته است که باید آن‌ها را پاس داشت و تکمیل کرد، گفت: نعمت اول، نعمت معنویت کشور است و نعمت دوم، مسائل اقتصادی است. البته از میان نعمت های معنوی چیزی که در آیات در مرتبه اول ذکر شده، امنیت است و بعد مساله توحید.


وی خطاب به جوانان گفت: برای آنان که عصر قدیم را ندیده‌اند و از زمان طاغوت بی خبر هستند، جریانی را نقل می کنم. در سال 1331 هجری شمسی فضای کشور از نظر سیاسی باز شد؛ یعنی امریکا می خواست فضا را باز کند تا نفت را از انگلیس ها بگیرد. در اثر باز شدن فضا، جبهه ملی جلو افتاد و افرادی برای مجلس کاندیدا شدند. بازار تهران هم مرحوم راشد را کاندیدا کرد. آیت الله کاشانی هم در همان زمان به مجلس راه پیدا کردند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: مرحوم راشد در اولین سخنان خود در مجلس گفت به حق یا باطل عده ای به مجلس آمده اند؛ ولی من آمده ام حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) نقل کنم. ایشان در ادامه گفت پیغمبر فرمود نصیحت کنید و پرسیدند نصیحت در چه مورد؟ فرمودند نصیحت در مورد خدا، اسلام، دین، گرفتاران، سلطان مسلمین و... . به همین دلیل من می‌خواهم نصیحت کنم. سپس ایشان فضای سیاسی را تشریح کردند و گفتند کشور در زیر بار غرب بوده و می خواهد از زیر این بار بیرون بیاید. چند نفر از نماینده‌ها با تکرار کلمه «بیرون بیاید» با ایشان هم‌صدا شدند و این عبارت را به مسخره گرفتند. به ایشان گفتند آقای راشد شما از پیغمبر نقل حدیث می کنید. مگر اینجا منبر است؟ اینجا مجلس شورای ملی است.


آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه حکایت یادشده نشان می دهد در آن سال ها اوضاع چگونه بوده است، گفت: دشمن مشغول برنامه‌ریزی علیه ایران است و می گوید درخصوص ایران باید اضطراب و ناامنی را افزایش داد و در مسائل اقتصادی فشار وارد کرد؛ برای همین است که دشمنان مجلس را نمی‌خواهند. مجلسی که نماینده در ابتدای سخنان خود نام خدا را می برد، مجلسی که علیه نظام سلطه صحبت می کند و بیانیه می دهد، مورد تایید دشمنان نیست. دشمنان مجلس را نمی‌خواهند، قوه قضاییه را نمی‌خواهند.


وی اضافه کرد: دشمنان قوه قضاییه‌ای را می خواهند که به آنان کمک کنند؛ نه قوه قضاییه‌ای که با آشوب ها برخورد کند. دشمنان قوه قضاییه‌ای را که رئیس آن مجتهد عادلی همچون آیت الله لاریجانی است، نمی‌خواهند. دشمنان کشوری که امنیت آن به دست نیروهای امنیتی مثل سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی است، نمی خواهند. دشمن برای این به ایران فشار می آورد.


خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ایرانی که رهبری آن فقیه جامع‌الشرایط است و تمام نظام و قوا زیر چتر او است و روش ها و قانون‌ها همه در رابطه با ولایت، خدا و معنویت است، مورد تایید دشمن نیست. وقتی فضای سیاسی اجازه می‌دهد امثال آقای کاشانی یا راشد بیایند، دشمن مخالفت می‌کند.


وی با بیان اینکه من به پسران و دختران کشور عرض می‌کنم که شما آن شرایط را ندیدید، گفت: اگر هنوز آن بساط ادامه داشت، چیزی از کشور نمی‌ماند. درود بر کسانی که پس از 40 سال در 22 بهمن ماه امسال آنگونه راهپیمایی کردند، درود بر امام خمینی (ره)، درود بر شهدا و جوانانی که نفس عیسوی امام آنان را راهی جبهه‌ها کرد.


آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: اینکه امام فرمود انقلاب انفجار نور بود، تنها لفظ نبود؛ بلکه واقعیت بود. واقعیت همه عالم را پر کرده بود. بنابراین باید به این موضوعات، به ولادت اهل بیت، شهادت آنان و تفکر و راه آنان اهمیت داد. فرهنگ را باید در بیان فکر اهل بیت بالا برد.


وی با بیان اینکه این دهه، دهه حضرت صدیقه (س) است، گفت: پیغمبر می فرماید فاطمه جان! اول کسی که در محشر سر از خاک بردارد، منم. دوم ابراهیم خلیل است و سوم همسرت علی (ع) است. ما هر سه به کنار قبر تو می آییم و فرشتگان نیز می آیند. به تو خطاب می شود که ای فاطمه برخیز. با شور و عظمت برمی خیزی و بلندترین منبر از نور را برای تو می گذارند و تو خطابه ایراد می‌کنی.


آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه وقتی انسان به دنیا سفر می‌کند، قدر ایران را می فهمد، اظهار داشت: ایران در معنویت بسیار جلوست؛ البته از آنچه باید به آن برسیم عقب هستیم و باز هم باید طی مسیر کنیم اما نسبت به دنیا سرور هستیم. مگر اینکه بوی جمهوری اسلامی به کشورهایی همچون عراق و سوریه که ارتباط تنگاتنگ با اهل بیت دارند، بخورد تا کمی شبیه ایران بشوند. در روز ولادت و شهادت باید فکر فاطمه را تبیین کرد. در نیمه شعبان هم باید همین راه را ادامه داد. اینگونه حکومت و مردم می توانند خود را به حکومت حضرت مهدی (عج) برسانند.


وی افزود: ما باید روز فاطمه و روز علی را پاس بداریم و روز ائمه را احترام کنیم. خداوند خیر و برکت خود را به این مردم قدرشناس که اسلام، امام و راه را شناختند نازل کند. خداوند متعال را قسم می دهیم که سروری ولایت اهل بیت را تا ظهور حضرت صاحب الزمان زیاد کند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل برای کشور و جامعه از خداوند درخواست رزق و ثمرات کرد، اظهار داشت: همگی ما و به‌خصوص مسئولان وظیفه داریم. گرچه دشمن مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه را اینگونه که اکنون هست، نمی خواهد اما ما نباید به همین بسنده کنیم. وظیفه داریم برای مردم وقت بگذاریم و فکر کنیم. ما باید مشکل را احساس کنیم تا ببینیم برای حل آن چه باید کرد. نباید بگوییم حل مشکلات امکانپذیر نیست. به فرمایش مقام معظم رهبری هیچ مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد. همه دست‌اندرکاران وظیفه دارند حل مشکلات را با اصرار و اهتمام بیشتر و با عشق و علاقه دنبال کنند و به مردم خدمت کنند.


وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات آیت الله جنتی گفت: ایشان در این 25 سال نماز جمعه را اقامه کردند. ادای نماز جمعه نیازمند مطالعه است و کار مشکلی است. امیدواریم ایشان اجر خود را از دستان امام زمان (عج) دریافت کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته