دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونه به هدف خود برسیم؟

سال جدید بهترین زمان برای شروع صفحه تازه زندگی است ، شاید به همین دلیل است افراد در سال جدید اراده و همت را از خود نشان می دهند .
کد خبر : 267920

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اغلب سال جدید مانند یک شروع تازه است ، یک فرصت عالی کنار گذاشتن عادت های بد و برقراری یک برنامه منظم برای رشد بهتر از نظر روانشناختی ، احساسی ، اجتماعی ، جسمی یا فکری است . البته اراده کردن آسان تر است از ادامه راه و رسیدن به هدف ،اراده بسیاری از ما یک ماه پس از شروع سال جدید ، سست می شود و همان روش قدیم خود را درپیش می گیریم.


بر اساس یک نظر خواهی تنها 9 درصد افراد ی که در سال جدید تصمیم و اراده جدیدی دارند در رسیدن به هدفشان موفق بوده اند.از تصمیمات جدید سال جدید ، کم کردن وزن ، عملکرد مالی بهتر، ترک کردن سیگار ، گذراندن وقت بیشتر باخانواده بیشتر رایج است .


تحقیق انجام یافته خبر خوشی دارد ، برای افرادی که الزامی برای رسیدن به هدف هایشان نمی بینند . براساس مطالعات انجام یافته افرادی که تصمیم به تغییر در سال جدید می گیرند نسبت به افرادی که هیج تصمیمی برای اهداف جدید نداشتند ، احتمال تغییر در رفتار شان ده برابر بیشتر بوده است .


اما چرا میلیونها نفر در شروع سال جدید تصمیم به تغییر در سال نو می اندیشند ؟ مطالعات اخیر در مورد تاثیر شروع جدید و اینکه چگونه وقایع موقت انگیزش در رفتارهایی که توام با آرزو است ، را در پی دارد ، بررسی هایی داشته است . شروع سال جدید مانند فرصتی برای شروع تازه است و به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیمات بزرگشان را در این زمان می گیرند. و نیز گاهی افراد لقمه بزرگتر از دهان خود را بر می دارند مانند وقتی که فرصت های عالی وجود دارد و برای به ثمر رسیدن تلاش ها عزمی راسخ را می طلبد.


اما راههای رسیدن به هدف در زندگی چیست وبرای آن چه باید کرد؟


هدف خاص و واقع بینانه داشته باشید


هرساله در طول سال جدید ، میلیون های نفر بزرگسال ، تصمیم دارند وزن کم کنند و یا تناسب اندام داشته باشند .به جای تمرکز روی هدف های مبهم ، برروی هدف های خاص که شما بتوانید به طور واقعی در نظر داشته باشید . مثلا شما ممکن در نظر داشته باشیدبا دویدن 4 کیلو وزن خود را کم کنید . با داشتن هدف های قابل دستیابی شما می توانید فرصت دستیابی به هدف را در طول سال فراهم کنید .


فقط یک تصمیم و یک هدف را انتخاب کنید


یکی از محققان روانشناس از دانشگاه هرت فور شرت پیشنهاد می کند به جای انتخاب چند موضوع و هدر دادن انرژی خود بهتر است روی یک موضوع تمرکز کنید . همچنین این روانشناس امریکایی پیشنهاد می کند تمرکز روی یک موضوع احتمال موفقیت را بیشتر می کند. انتخاب موضوعات مختلف احتمال موفقیت و اعتماد به نفس را پایین می آورد . و تا حدودی تغییر در رفتار مشکل و زمان بر است .تمرکز و تلاش روی یک هدف سبب استمرار در عمل و رسیدن به هدف را ممکن می سازد .


برای انجام کارها منتظر آخرین لحظه نباشید


بخش های مهم هدفتان را برنامه ریزی کنید.محققان پیشنهاد می کنند شما باید برای برنامه ریزی و اینکه چگونه می خواهید عمل کنید و تغییر اصلی در رفتار داشته باشید ، وقت بگذارید . اگر بدون برنامه ریزی برای رسیدن به هدفی کاری را شروع کنید بزودی در می یابید توان ادامه کار را ندارید و هر زمان ممکن است با مشکل ، مانع و سختی کار مواجه شوید .


شما می توانید با نوشتن هدف خود شروع کنید، لیستی از کارهایی که باید برای رسیدن به هدف انجام دهید را تهیه کنید و به موانعی که ممکن است با آنها مواجه شوید ، توجه داشته باشید . بدانید واقعا هدف شما چیست و چه موانعی سر راه شما خواهد بود. با این کار شما با آمادگی بهتر هدف خود را دنبال و تلاش بالقوه خود را به کار می گیرید.


با گام های کوچک شروع کنید


دلیل شکست بسیاری از تصمیمات در سال جدید معمولا بیش از حد بودن آنهاست . کم کردن وزن به مقدار زیاد ، با انجام حرکات خیلی زیاد در باشگاه یا موانع اصلی رفتارهای معمولی شما راهی برای از بین بردن برنامه هاست . اگر مصمم هستید در دو برنده شوید دویدن آهسته را دو تا سه بار در هفته شروع کنید . اگر سعی دارید غذاهای سالم بخورید با جایگزینی غذاهای فست فودی که مورد علاقه شماست و مغذی است شروع کنید . حتی اگر شروعی کوچک داشته باشید این تغییرکم راحت تر شما را به عادت جدید می رساند و و احتمال موفقیت شما را در طولانی مدت بیشتر می کند .


از تکرار شکست های گذشته دوری کنید


یکی دیگر از روش ها یی که در سال جدید شما را به هدف هایتان می رساند دوری از روش ها و تصمیمات تکراری سال های گذشته است که به سرانجام نرسیده است . احتمالا افراد تصور می کنند می توانند آن تصمیمات را عملی کنند اما آنها همواره تلاش کرده اند و با شکست مواجه شده اند و اعتماد به نفسشان کم شده است .


اگر می خواهید هدفی را انتخاب کنید که قبلا تلاش برای رسیدن به تلاش کرده اید برای ارزیابی نتایج حاصل از تلاش خود وقت بگذارید . کدام روش موثرتر بوده است ؟ کدام روش کارایی کمتری داشته است ؟ چه عواملی شما را از رسیدن به هدف باز داشته است ؟رویکرد خود را تغییر دهید و در سال جدید احتمال رسیدن به نتایج واقعی را بالا ببرید .


به یاد داشته باشید تغییر ، روند کار است


عادت های ناسالم که شما سعی در تغییر آنها دارید ممکن است سالها زمان ببرد ، چگونه می خواهید در مدت طول روزها و هفته ها و ماهها تغییردهید؟شاید بیشتر از زمانی که شما انتظار دارید به هدف خود برسید به زمان نیاز دارید . اما به یاد داشته باشید این مسابقه ای برای رسیدن به پایان نیست . همینکه شما مسئولیتی را برای ایجاد تغییر رفتاری پذیرفتید ،کاری است که شما در طول زندگی ادامه خواهید داد .


اجازه ندهید موانع کوچک شما را زمین بزند


مواجه با یک بدشانسی یکی از عوامل رایجی است که افراد را از ادامه راه برای رسیدن به تصمیمی که در سال جدید گرفته اند باز می مانند . اگر شما به عادت بد خود برگشتید ، آن را شکست تلقی نکنید . راه رسیدن به آرمان ها راه مستقیمی نیست و در راه رسیدن به هدف چالش هایی پیش رواست . و در این راه از مسایل پیش آمده درس بگیرید.برای اینکه بهتر بتوانید در چالش های پیش آمده عمل کنید بهتر است خودتان را آماده کنید .


از دوستان و خانواده کمک بگیرید


احتمالا میلیون ها بار این نصایح را شنیده اید اما واقعا استفاده از مجموعه نظرات همیشه کاربردی است . داشتن یک حمایت منطقی درادامه مسیربرای حفظ انگیزه در شما کمک کننده است . هدف خود را برای دوستان نزدیک ویا خانواده توضیح دهید و از آنها بخواهید برای رسیدن به مقصود به شما کمک کنند. حتی شاید بهتر باشد در گروه تصمیم خود را به اشتراک بگذارید .


انگیزه خود را تجدید کنید و نیرو بخشید


در روزهای اول سال جدید که شما تصمیم رسیدن به هدفی را می گیرید احتمالا انگیزه بیشتر و اعتماد به نفس بیشتری دارید تا وقتی که هنوزواقعا با مشکلات که با تغییر رفتار ایجاد کردید مواج نشدید ، شاید این تغییرات به نظر ساده آید .


پس از اینکه مثلا از ساعت 6 صبح به باشگاه رفتید یا دردی که پس از ترک نیکوتین با آن مواجه شدید ممکن است تصمیم شما با مشکل مواجه شود .وقتی با چنین مشکلاتی مواجه می شوید به خود یادآوری کنید که دقیقا هدف شما از این تصمیم چیست ؟چه چیزی را می خواهید با رسیدن به هدف به دست آورید ؟ منبع الهام خود را دریابید تا در زمان سختی به کار آید .


کار روی هدف را قطع نکنید


در ماه دوم سال بسیاری افراد آن جرقه اولیه انگیزه که پس از شروع سال تصمیم گرفته بودند از دست می دهند . با کار کردن روی آرمان و هدف خود آن فکر خوب را ادامه دهید حتی اگر بدبیاری داشتید . اگر رویکرد اخیر شما کاربردی نبوده ، روش های خود را ارزیابی کنید و یک برنامه جدید را سامان بخشید .


دلیل تلاش خود برای رسیدن به موفقیت را بنویسید و وقتی احساس می کنید انگیزه و خلاقیت خود را از دست داده اید به هدف خود اشاره کنید . و با پی گیری هدف و کار کردن روی آن در تمام طول سال شما می توانید جز افرادی باشید که تصمیم خود را عملی کرده اید .


منبع: ساعت24


انتهای پیام/

برچسب ها: موفقیت هدف همت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته