پاسخگویی ۱۶ اپراتور در سامانه ۱۲۵ پایتخت/ استقرار آتشنشانان در 1000 نقطه پایتخت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بهروز رضایی مدیر ستاد فرماندهی آتشنشانی تهران در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت در سامانه 125 آتشنشانی تهران اظهار کرد: در بازهای از زمان، تعداد تماسها با آتشنشانی تهران حدود 5 تا 6 هزار بود اما اکنون حدود دو و نیم تا سه هزار تماس با آتشنشانی گرفته میشود.
وی با بیان اینکه آمار مزاحمتهایی که در تماس با 125 ایجاد میشود نسبت به سالهای گذشته واقعاً کاهش پیدا کرده است، گفت: تماسهایی که با آتشنشانی گرفته میشود متفاوت است، برخی از شهروندان درخواست نیروهای امدادی دیگری داشته و نیاز به خدمات دیگری دارند اما به دلیل عدم آگاهی با سامانه 125 تماس میگیرند که در سالهای گذشته شدت این تماسها کاهش 50 درصدی پیدا کرده است.
رضایی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال تعداد تماسها با آتشنشانی کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این نشاندهنده کاهش اعزام نیرو به محل حادثه است، اکنون روال عادی در جریان است، آتشنشانان در سه شیفت فراخوانده شده و در بیش از 1000 نقطه پایتخت استقرار دارند.
مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ادامه داد: اکنون تمام ظرفیت در سامانه 125 آتشنشانی تهران فعال است و هیچ تماس بیپاسخ نمیماند، در سه سال گذشته ظرفیت ستاد فرماندهی و کابینهای پاسخگویی به شهروندان از 8 کابین به 16 کابین افزایش پیدا کرده و این قابلیت وجود دارد که تعداد اپراتورها به 32 نفر در هر شیفت افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه اکنون در هر شبانهروز سه شیفت در سامانه 125 آتشنشانی تهران مشغول پاسخگویی هستند، عنوان کرد: ساعت اوج حوادث در روزهای عادی و چهارشنبه آخر سال از ساعت 5 بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت 12 شب ادامه دارد، اکنون در طول روز در حوادث حدود 50 نفر نجات یافته و بین 20 تا 30 نفر در حوادث مختلف اعم از حریق، تصادفات و... مصدوم میشوند.
انتهای پیام/