دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 16:32
قالیباف در مراسم افتتاحیه اولین کارخانه زباله‌سوز کشور خطاب به ابتکار:

مشکلات محیط زیست جان مردم را می‌گیرد، چگونه در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم؟/ظرف شش ماه تهران را قابل زندگی می‌کنم

شهردار تهران با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشور گفت: امروز مشکلات اصلی ما در حوزه محیط زیست است و نباید بگوئیم جان مردم در خطر است، باید بگوییم مشکلات محیط زیست دارد جان مردم را می‌گیرد. او همچنین گفت که می‌تواند تهران را در شش ماه قابل زندگی کند.
کد خبر : 2679

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح اولین کارخانه زباله‌سوز کشور خطاب به معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: شاید بگویید ما مشکل بودجه یا مشکلات قانونی داریم اما از نظر من این مشکلات اولیه است و ما حتی نتوانستیم از ظرفیت قانون و پولی که وجود دارد استفاده کنیم. این به آن مفهوم است که شکر نعمت نکردیم و طبعا نعمت افزون نمی‌شود.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از قانون‌ها در کشور ما اجرایی نمی‌شود، گفت: درآمد کشور ما در یک بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله، پنج برابر شده است؛ اما اتفاق خاصی در مملکت رخ نداده و مشکلات بیشتر شده است.


قالیباف گفت: بیایید بپذیریم که مشکل اصلی مدیریتی است؛ چرا که هر کس می‌خواهد چرخه را خود آغار کند، کار دیگران را کنار می‌گذارد. باید بپذیریم که خطر بسیار جدی است.


قالیباف با اشاره به بروز گرد و غبار در استان خوزستان ادامه داد: ممکن است بگوییم این گرد و غبار منشا خارجی دارد و نمی‌توان کار جدی کرد اما برای شهرهایی مانند تبریز، اصفهان و تهران که گرد و غبار منشا داخلی و صنعتی قابل کنترل دارد چه کاری انجام داده‌ایم؟


وی افزود: هر موتورسیکلت در شهر هشت برابر پیکان آلودگی تولید می‌کند و برخورد با آن نه پول لازم دارد و نه مساله قانونی دارد، اما چرا جلو کسانی که به صورت غیر قانونی جان مردم را به خطر می‌اندازند، نمی‌گیرید؟


شهردار تهران با بیان اینکه برای برخی اقدامات پول و قانون نیاز نیست، گفت: این اقدامات اراده می‌خواهد که وجود ندارد. گویا جان مردم برای‌ آنها اهمیتی ندارد. این اقدامات کاری نیست که شهرداری، دولت و یا مردم به تنهایی بتوانند انجام دهند، بلکه وظیفه هر انسان آزاده‌ای است.


وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آلودگی هوای تهران به دلیل منابع متحرک است، گفت: وقتی می‌توانیم به سرعت مشکل را کنترل کنیم، اما این کار را نمی‌کنیم چگونه می‌خواهیم در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم؟ ممکن است الان مصاحبه کنیم اما فردا چه جوابی در قیامت خواهیم داشت؟


قالیباف اظهار کرد: بنده به عنوان خدمت‌گزار شهرداری در خدمت مردم هستیم و مسئولیت آن را می‌پذیریم که ظرف شش ماه تهران را قابل زندگی کنیم به شرطی که با همراهی و همدلی و به دور از مچ‌گیری باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب