دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1396 - 14:34

ترامپ در دیدار با نتانیاهو شرایط خروج از برجام را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «واشنگتن در صورتی که فرانسه، آلمان و بریتانیا حاضر به ایجاد تغییرات در برجام نشوند، از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهند شد.»
کد خبر : 267505

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نشریه Axios، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «واشنگتن در صورتی که فرانسه، آلمان و بریتانیا حاضر به ایجاد تغییرات در برجام نشوند، از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهند شد.»


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز پنجم مارس 2018 در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند. نتانیاهو در این دیدار از دونالد ترامپ برای شکوفایی بی‌سابقه روابط دو طرف قدردانی کرد.
نتانیاهو همچنین این نشست را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: «محور اصلی گفتگوها ایران، ایران و ایران بود.»
طبق این گزارش، ترامپ در این دیدار اعلام کرد در حال حاضر فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهاد تغییرات جزئی را ارائه داده‌اند که ترامپ آن را رضایت‌بخش نمی‌داند.
دونالد ترامپ به جای توافق میان آمریکا و کشورهای اروپایی، خواهان تغییرات کلی و قابل توجهی در توافق هسته‌ای با ایران است.
به گفته برخی مقامات آمریکایی، رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده است که اگر خواسته‌های او اجراء نشود، واشنگتن از این توافقنامه خارج خواهد شد. ترامپ تا 12 مه به فرانسه، آلمان و بریتانیا زمان داده تا در این مورد تصمیم خود را اتخاذ کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته