دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

سهام عدالت خود را نفروشید / آزمون و خطا با جان مردم در مترو / خداحافظی جنتی با نماز جمعه

رسانه‌های مکتوب امروز دوشنبه 21 اسفند به سخنرانی اسحاق جهانگیری در مورد سهام عدالت، خداحافظی آیت‌الله جنتی از نماز جمعه نگاه پر رنگی داشته‌اند.
کد خبر : 267426

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، در روزنامه‌های امروز علاوه بر خبر سخنرانی اسحاق جهانگیری و خداحافظی جنتی با نماز جمعه گزارش‌های نوروزی و اخبار مربوط به استیضاح وزیر راه نیز قابل توجه است.


جهانگیری: سهام عدالت خود را نفروشید



سخنان اسحاق جهانگیری در روز یکشنبه در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت به صفحه نخست روزنامه‌های امروز راه یافت. روزنامه‌های مختلف محور مشترکی را در این سخنرانی مورد توجه قرار ندادند و با تیترهای مختلف به این خبر پرداختند.


روزنامه‌های اطلاعات، ایران، فرصت امروز، کیهان، خراسان و شروع با توجه ویژه به این خبر عکس‌ها و تیترهای نخست خود را در ارتباط این خبر برگزیدند.


خداحافظی جنتی با نماز جمعه


خبر موافقت رهبر انقلاب با کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران برای بسیاری از روزنامه‌ها مهم بوده و در اخبار صفحه نخست خود به این موضوع پرداختند. روزنامه‌هایی مانند ابتکار، همدلی، روزان و عصرایرانیان تیتر یا عکس نخست خود را به این خبر کوتاه اختصاص دادند.


روزنامه آرمان در ادامه این خبر مروری بر فعالیت‌های آیت الله جنتی داشته‌اند. همچنین روزنامه‌های شرق و ابتکار نیز به مناسبت این خبر تعدادی از مواضع و سخنان جنجالی آیت‌الله جنتی را مورد بررسی قرار داده‌است.



سه عکس، سه مصاحبه


سه روزنامه عکس صفحه اول خود را به مصاحبه‌هایی که با شخصیت هایی که انجام داده‌اند اختصاص دادند. در این بین روزنامه شرق به توضیح نخستین گفت‌وگو حاتمی کیا بعد از حاشیه جشنواره فجر عکس نخست خود را به این کارگردان اختصاص داده است. روزنامه آرمان با تیتر «تحول نظام آموزشی کار ساده‌ای نیست» مصاحبه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش منتشر کرده‌است. روزنامه خراسان هم عکسی از محمدرضا عارف را به تصویر نخست خود اختصاص داده و مصاحبه‌ای را با این شخصیت اصلاح‌طلب منتشر کرده است.




جوان؛ مترو با حذف راهبر کمکی روی ریل خطا می‌رود


روزنامه جوان در گزارشی که تیتر یک این روزنامه را هم به خود اختصاص داده بود به خبر کاهش راهبران قطار شهری پرداخته است و جوانب و خطرات مختلف این اقدام شهرداری را مورد ارزیابی قرار داده است.


در بخشی از این گزارش آمده است: «از آنجایی که یکسری وظایف خاص بر دوش راهبران کمکی محول شده، حذف آنها از کابین انتهایی مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت که در صورت وقوع غیر‌قابل جبران است، کمااینکه اگر قرار بر چنین تصمیمی حتی به صورت آزمایشی هم باشد باید موارد سخت‌افزاری و کنترلی آن به کابین جلو منتقل شود که تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است؛ حال آنکه در صورت بروز نقص و مشکل فنی در اثر اجرای این طرح، مسئولیت هرگونه اتفاقی با راهبر است!
جالب این است که ظاهراً مسئولان ارشد مترو خطرات ناشی از این تصمیم را با درصد ناچیز فرض کرده و بر همین اساس در نظر مدیران مترو تعدیل نیروی انسانی از جان مسافران در اولویت‌ قرار گرفته است. به گفته یکی از راهبران که تمایلی به افشای نام خود نداشت یکی از مدیران ارشد در پاسخ به همه این احتمالات گفته است، مسافران بیمه هستند!»



خراسان؛ بررسی بهترین مقصدهای نوروزی


در ادامه گزارش‌های نوروزی این ایام روزنامه خراسن در سلسله گزارش‌هایی جالب به بررسی و معرفی مکان‌های دیدنی و جذاب برای مقصد مسافرت‌های نوروزی کرده است.


گزارش امروز خراسان به معرفی تنگه هایقر اختصاص دارد. در معرفی این تنگه آمده است: «تنگه هایقر در دل کوه های زاگرس و در میانه راه «قیر»- «کارزین»، در نزدیکی شهرستان «فیروزآباد» قرار دارد. فیروزآبادی که باید از آن به عنوان بهشت گردشگران از دسته صخره نورد و کوه پیما یاد کرد.»


فرهیختگان؛ آخوندی، نه وزیر شهرسازی نه مرد تئوری‌پردازی


اخبار مربوط به استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این روزها بسیار زیاد است. روزنامه فرهیختگان در گزارشی با تیتر «نه وزیر شهرسازی نه مرد تئوری‌پردازی» به بررسی عملکرد عباس آخوندی در آستانه سومین استیضاحش پرداخته است.



آرمان؛ آمار تصادفات در ایران ۱۰۰ برابر دنیاست


آغاز مسافرت های نوروزی و اخطار و انزارها در رابطه با لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دستمایه گزارشی در صفحه اجتماعی روزنامه آرمان شده است. در این گزارش آمارهای مختلفی آورده شده است که در بخشی از آن می خوانیم: «بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، ایران در میان 190 کشور از نظر تصادف رتبه 189 را داراست، با این حال وسعت فاجعه مرگ‌ومیر بر اثر رانندگی در ایران بنابر گفته رئیس پلیس راهور ناجا در نوروز خودش را به رخ می‌کشد و بیشترین تلفات نوروز مربوط به دو روز آخر سفرها و موج بازگشت مسافران است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته