دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد؛

توضیحات فرهاد رهبر درباره اخراج اساتید دانشگاه آزاد/ اقدام دانشگاه آزاد سیاسی قلمداد نشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور رئیس دانشگاه آزاد در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: با توجه به توضیحات فرهاد رهبر اقدام دانشگاه آزاد در قطع همکاری با برخی اساتید سیاسی تشخیص داده نشد.
کد خبر : 267332

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سید حمایت میرزاده در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز(یکشنبه 20 اسفندماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: بخش نخست نشست امروز کمیسیون به ارائه گزارشی از نمایندگان سفر کرده به کشورهای مختلف و بازدید از سیستم و نظام آموزشی این کشورها اختصاص داشت و نمایندگان با توجه به بازدیدهای خود سیستم آموزشی مورد استفاده در کشور را نیاز به تحول جدی دانستند.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الگوی مورد استفاده در کشور ما در هیچ کجای دنیا به این شکل استرس‌زا وجود ندارد، افزود: ارتباط دانشگاه با بازار کار، ارتقای کیفی محیط آموزشی دو فاکتور مهم دیگری است که باید در سیستم آموزشی کشور پیاده شود.


وی یادآور شد: آقایان علیرضا سلیمی، احمدی لاشکی و صادقی گزارش‌های خود را از بازدید‌شان از مدارس و مراکز آموزشی کشورهای کره جنوبی، آلمان و فرانسه و اندونزی ارائه دادند که سه عضو کمیسیون تصریح داشتند که الگوی نظام آموزشی ما موفق نیست.


انتقاد شدید از درصد پایین تخصیص‌های حوزه آموزش و پرورش


وی ادامه داد: بخش دوم نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات به حضور معاون مالی آموزش و پرورش اختصاص داشت که از درصد تخصیص‌های پایین حوزه آموزش و پرورش و از عدم همکاری وزارت اقتصاد و دارایی با وزارت آموزش و پرورش انتقاد شدید کرد.


این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: معاون مالی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که با این روند تخصیص‌های حوزه آموزش و پرورش، نه تنها معوقات فرهنگیان را نمی‌توان پرداخت بلکه حقوق مردم معلمان را نیز نمی‌توان پرداخت کرد.


توضیحات رهبر درباره برکناری اساتید دانشگاه آزاد


میرزاده یادآور شد: در بخش سوم نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت که به سئوالات نمایندگان درباره برکناری اساتید دانشگاه آزاد توضیحاتی به نمایندگان مجلس ارائه شد؛ بر اساس توضیحات فرهاد رهبر دانشگاه آزاد اسلامی با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می‌کردند، قطع همکاری کرده است.


این نماینده مردم در مجلس، این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی را خلاف قانون ندانست و ادامه داد: از سوی دیگر برخی نمایندگان اساتید دانشگاه آزاد در کمیسیون حاضر شده بودند که عمده این اساتید اخراجی‌های دانشگاه علوم تحقیقات بودند که قرار بود با تبدیل وضعیت، عضو هیأت علمی شوند ولی از کار بیکار شدند.


وی افزود: در پاسخ به این ادعای اساتید برکنار شده اظهار کرد که تاریخ قرارداد همه این نفرات به پایان رسیده و با تمام این اساتید نیز تسویه حساب صورت گرفته و از سوی دیگر برای جذب در هیأت علمی فرآیند جذب این اساتید باید طی شود که در صورت طی مراحل، می‌توانند جذب هیأت علمی دانشگاه شوند.


اساتید برکنار شده دانشگاه آزاد 170 نفر بودند


میرزاده تعداد اساتید برکنار شده در دانشگاه آزاد طبق ادعای نمایندگان آن‌ها در کمیسیون 170 نفر عنوان کرد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال که جمع بندی کمیسیون با توجه به توضیحات ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد در این باره چه بود و آیا اخراج اساتید دانشگاه آزاد را اقدامی سیاسی تشخیص دادند یا خیر، گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده قطع همکاری و تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه آزاد به سیاسی تشخیص داده نشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته