دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کدام درخت در اقلیم ایران سازگار است / مضرات کاشت کاج و سرو

پدر بلوط ایران با انتقاد از کاشت کاج و سرو در کشور و به‌ویژه تهران گفت که کاشت درختان بلوط به جای این نوع درختان فواید بسیاری را دارد.در حال حاضر بسیاری کشورهای دنیا از درختان سوزنی برگ استفاده نمی‌کنند.
کد خبر : 267283

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، مظفر افشار درباره مضرات کاشت درختهایی مانند کاج و سرو به جای درختان بومی کشورمان اظهار کرد: کاج یا سرو جزوه درختان سوزنی برگ محسوب می‌شوند و دیگر در هیچ نقطه دنیا از این نوع درختان کاشته نمی‌شود.


وی دلیل کاشت درختان کاج و سرو را سبز بودن همیشگی این درختان دانست و افزود: این نوع درختان که انواع مختلفی را دارند، آب بَر محسوب می‌شوند و باید به جای آنها درختانی که با اقلیم سازگار است، کاشته شوند.


پدر بلوط ایران تصریح کرد: در نقاط مختلف دنیا درختان پهن برگ را می‌کارند چرا که این نوع درختان اکسیژن بیشتری را منعکس می‌کنند و گازهای سمی را از زمین می‌گیرند که فواید بیشماری برای انسان، گیاهان و محیط زیست دارد.


به گفته افشار، بیشتر گونه‌هایی که درایران کاشته می‌شوند، غیر بومی هستند اما با شرایط اقلیمی وفق داده می‌شوند و باید به فواید آنها اندیشیده شود.


وی افزود: تلاش مدیران زیست محیطی کشورهای دیگر برای کاشت درختان پهن برگ نشان می‌دهد که آنها به سلامت زمین و انسان توجه دارند و این رویکرد باید در مسئولان ذیربط ما نیز انجام گیرد.


پدربلوط ایران تصریح کرد: کاشت درختان سوزنی برگ همانند سرو و کاج در برخی نقاط کشور مانعی ندارد اما باید تمام اولویت به کاشت درختان پهن برگ باشد و به عنوان مثال یکی از درختان اثرگذار و مناسب «بلوط» است.


وی گفت: درخت بلوط در استان تهران جوابگو خواهد بود و تاثیرات بسیار فراوانی خواهد داشت.این درختان جزو درختان کم آب بَر محسوب می‌شوند.


افشار متذکر شد: متاسفانه بسیاری از مدیران استانی نگاه بلند مدتی در کاشت درختان ندارند و حتی در تهران شاهدیم که در برخی محلات درخت اَر اَر کاشته شده که نه‌تنها فواید ندارد بلکه بسیار غیر مقاوم محسوب می‌شوند.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته