دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1394 - 13:37
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن:

حکومت بدون عدالت تداومی ندارد/ آوازه عدالت علی(ع) به حدی فراگیر است که مسیحی‌ها هم او را صدای عدالت بشری می‌خوانند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر حکومتی بخواهد با مردمش صادق باشد و بخواهد به طول حکومتش نگاه کند، باید عدالت را رعایت کند و در غیر این صورت اساس حکومت در خطر خواهد بود.
کد خبر : 26726

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن، نواب در آستانه شب‌های قدر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، ضمن بازخوانی دیدگاه حضرت علی(ع) درباره عدالت و حکومت اظهار کرد: عبارت مشهوری وجود دارد که خیلی مهم است؛ اینکه حکومت با کفر ادامه می‌یابد ولی با ظلم تداومی ندارد.


عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بر این اساس بنگرید که عدالت در حاکمیت چقدر مهم است که اگر حکومتی فاقد آن باشد، دوامی ندارد.


وی افزود: عدالت، اساس حکومت است و اگر عدالت در حاکمیت رعایت نشود آن حکومت نمی‌تواند پابرجا باشد و به کار خود ادامه دهد.


حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد: حضرت علی(ع) به عنوان پرچم‌دار عدالت شناخته می‌شود به گونه‌ای که جرج جرداق مسیحی‌ برای کتاب خود درباره حضرت علی علیه‌السلام، عنوان «صوت العدالة الانسانیة» یعنی «صدای عدالت بشر» را انتخاب کرد.


وی گفت: این عدل علی(ع) و صدای عدالت باعث شهادت او شد و در محراب عبادت به‌خاطر شدت عدالت به شهادت رسید؛ در واقع علی علیه‌السلام قربانی و فدایی عدالت است.


نواب ادامه داد: باید گفت که آنقدر آوازه عدالت حضرت علی علیه‌السلام فراگیر شد که مسیحی‌ها هم او را با عنوان صدای عدالت بشری خطاب می‌کنند.


وی تأکید کرد: ما هم باید این نکته را بدانیم که حکومت با کفر باقی می‌ماند اما حکومت ظالم سرنگون می‌شود.


عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اگر حکومتی بخواهد با مردمش صادق باشد و بخواهد به طول حکومتش نگاه کند باید عدالت را رعایت کند و در غیر این صورت اساس حکومت در خطر خواهد بود.


حجت‌الاسلام نواب گفت: جدای از اینکه ما مسلمان و شیعه هستیم و حکومت اسلامی ساختیم و برای عدالت قیام کردیم، باید بگوییم اگر حکومتی بخواهد تداوم داشته باشد باید عدالت را رعایت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته