دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

16 درصد برق کشور تلف می‌شود

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران میزان تلفات برق کشور را 16 درصد اعلام کرد.
کد خبر : 26678

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بر اساس استاندارهای بین‌المللی میزان تلفات فنی برق حدود 4 درصد است، گفت: این میزان در ایران کمی بیش‌تر از استاندار جهانی است و به 6 درصد می‌رسد.


وی افزود: برخی تجهیزات فنی در کشور مانند ترانس‌های برق خود دارای تلفات فنی هستند و مقداری از برق را در مسیر جریان تبدیل به حرارت می‌کنند.


معماران با بیان اینکه مابقی تلفات در شبکه برق کشور تلفات غیر فنی هستند، تصریح کرد: میزان تلفات غیر فنی در شرکت‌های مختلف برق متفاوت است، اما به طور میانگین می‌توان تلفات غیرفنی برق در کشور را حدود 10 درصد دانست.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران تاکید کرد: میزان تلفات برق برای شرکت‌های توزیعی که حاشیه‌نشین ندارند کم‌تر است، اما در استانی مانند خوزستان که حاشیه‌نشینی قابل توجهی دارد، این رقم به بیش از 10 درصد می‌رسد.


وی اظهار کرد: بخش از تلفات غیرفنی برق مربوط به استفاده‌های غیرمجاز از برق است که عموما در ویلاسازی‌های اطراف شهرها مانند لواسانات و دماوند می‌توان آن را مشاهده کرد. واقعیت این است که به علت ممنوعیت برق‌رسانی به این خانه‌ها، برق‌کشی‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد‌.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته