دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1394 - 15:34
کوتاه از واحدهای تهران‌غرب، سیرجان، شهربابک، دولت‌آ‌باد، آستارا و فیروزکوه، یادگار امام و اندیمشک

از طرح ضیافت اندیشه تهران‌غرب تا انجمن خیرین در آستارا

نخستین دوره طرح ضیافت اندیشه، توسط دفتر هم اندیشی واحد تهران غرب در ماه مبارک رمضان با حضور دکتر پروین داداندیش سرپرست واحد، معاونان و اعضاء هیأت علمی در ساختمان اداری واحد تهران‌غرب واقع در قلهک برگزار شد.
کد خبر : 26669

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دفتر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران غرب از فروردین ماه 1394 برای نخستین بار کار خود را آغاز کرد و دوره نخست طرح ضیافت اندیشه، توسط دفتر هم‌اندیشی در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد.


دفتر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و پیگیری‌های مستمر دفتر فرهنگ اسلامی به دکتر لیلا زارع دبیری مدیر گروه معماری این واحد فعالیت خود را در فرودین به صورت رسمی آغاز کرد.


این دفتر با هدف ارتقای فرهنگی اساتید و اعضاء هیئت علمی در واحدهای دانشگاه زیر نظر مستقیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فعالیت می‌کند و شرایط رشد فکری و مهارت های فرهنگی اعضاء هیئت علمی را با ارائه گواهینامه ارتقاء فرهنگی فراهم می‌آورد.


بر همین اساس اولین دوره طرح ضیافت اندیشه در واحد تهران غرب از سوی دفتر هم‌اندیشی در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار و از سوی اعضاء هیئت علمی واحد با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.


دوره مذکور در 2 برنامه 16 ساعته (در مجموع 32 ساعت) برنامه آموزشی را بدین شرح برگزار کرد، معرفت‌شناسی (سطح 1) و اخلاق حرفه‌ای (سطح 2) با انجام فعالیت‌های فرهنگی همزمان قراعت قرآن، ختم قرآن کریم به نیت سلامتی امام زمان (عج)، برپایی مسابقه طرح ضیافت، افطار و شام از دیگر برنامه‌ها بود که در دور اول طرح ضیافت اندیشه به انجام رسید.


دفتر هم‌اندیشی واحد تهران غرب همچنین برگزاری مداوم برنامه‌های ارتقاء فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و هر ساله در فاصله زمانی بین دو ترم سال تحصیلی دوره‌های ارتقاء را برپا خواهد کرد.


گردهمایی فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی شهرستان سیرجان در دانشگاه آزاد اسلامی


نخستین گردهمایی و هم اندیشی فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا و کار شناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی شهرستان سیرجان در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد برگزار شد.


مدیر گروه رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان هدف از برگزاری این جلسه را تکمیل بانک اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی و علوم ورزشی، شناخت ظرفیت های علمی و عملی، داشتن یک نظام منسجم علمی از سوی فارغ التحصیلان و معرفی طرح نظام ورزش همگانی و قهرمانی استان و استفاده از نقطه نظرات اعلام کرد و گفت: باید از ظرفیت های علمی ورزش شهرستان در راستای پیشبرد اهداف ورزشی استفاده کرد.


اصغر حدیدی تصریح کرد: الزام باشگاه‌های ورزشی به داشتن آکادمی ورزش و استفاده از افراد تحصیل کرده در این آکادمی‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی، پرهیز از سیاست زدگی در عرصه ورزش، تعامل بین دستگاه‌های مختلف در راستای اهداف و تشکیل انجمن صنفی فارغ التحصیلان تربیت بدنی و برگزاری جلسات تخصصی ورزش از جمله نکاتی است که در این زمینه می تواند رشد و اعتلای ورزش شهرستان را فراهم کند.


برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در واحد شهربابک


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست امام جمعه و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و سایر اعضاء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک برگزار شد.


حسن منتظری امام جمعه شهرستان ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری همایش تجلیل از فرهیختگان و نخبگان شهرستان را قابل تقدیر دانست و گفت: همه مسئولان شهرستان و اصحاب رسانه باید در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم نهایت همکاری را با دانشگاه داشته باشند.


محمد محمودی رئیس واحد شهربابک با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده اظهار کرد: مهمترین اثر این همایش توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.


وی ابراز امیدواری کرد که قدردانی از نیروهای فرهیخته بتواند آغازگر یک حرکت فرهنگی موثر در سطح شهرستان شود. در همین راستا رضا فرهمند دبیر همایش گزارشی ارائه داد.


در ادامه حسین فتاحی نماینده مردم این حرکت را در توسعه شهرستان بسیار اثر بخش دانست. در پایان معاون فرماندار پیشنهاداتی برای برگزاری باشکوه همایش ارائه کرد.


اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن رهپویان دانش واحد سیرجان مشخص شدند


نخستین مجمع شرکت تعاونی مسکن رهپویان دانش در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با حضور اعضاء برای انتخاب هیئت مدیره برگزار و هاشم پایون، عادل دانشمند، محسن جهانشاهی به عنوان اعضای هیئت مدیره و محمد عسکری بدویی به عنوان بازرس انتخاب شدند.


اعضای هیئت مدیره این شرکت پس از برگزاری نخستین جلسه هاشم پایون را به عنوان مدیر عامل، محسن جهانشاهی را به عنوان رئیس هیئت مدیره و عادل دانشمند را به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و دبیر این تعاونی برگزیدند.


افتتاح کافی‌نت و شبکه اینترنت بی‌سیم در واحد دولت آباد


کافی نت و شبکه اینترنت بی‌سیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به بهره‌برداری رسید.


سرپرست دانشگاه دولت آباد درحاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: در راستای رفاه بیشتر دانشجویان و دسترسی آسان و سریع دانشگاهیان به شبکه اینترنت پرسرعت، کافی‌نت و شبکه اینترنت بی‌سیم دانشجویی با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیون ریال و در دو بخش ویژه دانشجویان دختر و پسر به بهره‌برداری رسید.


دکتر امیررضا نقش گفت: در آینده‌ای نزدیک با تکمیل سیستم wifi کل محوطه‌ها و استراحتگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های آموزشی می‌توانند از سیستم شبکه اینترنت بی‌سیم استفاده کنند.


تشکیل انجمن خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا
در برگزاری دو جلسه در ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با حضور معتمدین و خیران این شهرستان، انجمن خیرین دانشگاه در راستای تحقق بخشیدن به امور خدماتی رفاهی دانشجویان تشکیل شد.


دکتر موسی رضوانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در رابطه با مشارکت مردمی و خیرین این شهرستان در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه و چگونگی حضور خیرین در امر کیفی سازی رفاه حال دانشجویان از خیرین تشکر کرد.


سپس اعضای انجمن در این جلسه به انتخاب اعضای هیئت مدیره خیرین پرداختند و با نظر اعضا یک صندق کمک‌های خیرین و مردمی تشکیل دادند و با نظارت اعضای منتخب کار خود را شروع کردند.


در این جلسه اعضای خیرین مکلف شدند برای کمک‌های مردمی و خیرین در راستای تجهیز دستگاه‌های خنک کننده فضای کلاسها آموزشی و خوابگاه اقدام کنند.


مراسم جشن رمضان با حضور خانواده های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه


با حضور حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر رستمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، جشن بزرگ رمضان، با حضور خانواده‌ کارکنان خدوم واحد فیروزکوه در فضایی پر از محبت و شور و عشق به اهل بیت (ع) برگزار شد .


دراین مراسم با مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی و قرائت قرآن ادامه یافت، با فرزندان پرسنل که برای اولین بار روزه‌دار شده‌اند و به سن تکلیف رسیده اند از طرف دفتر فرهنگ اسلامی هدایایی اهدا شد.


رستمی از همسران پرسنل خدوم واحد فیروزکوه به دلیل ایثار و همدلی با همسرانشان تشکر کرد و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا این واحد دانشگاهی به جایگاه واقعی خود در بیان واحدهای دانشگاهی دست یابد. این مراسم با تجلیل از پرسنل پیشکسوت واحد رمضان علی خلیل ارجمندی و محسن سراج به پایان رسید.


برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان ممتاز بین المللی در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری


در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن و همزمان با شروع لیالی قدر و سالروز ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی (ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی از جمله استاد طوسی و پور زرگری و اعضای هیئت رئیسه و جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد در نمازخانه مرکزی مجتمع برگزار و فضای نمازخانه عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در این جلسه معنوی و پر فیض، هدف از برگزاری این محفل قرآنی که همه ساله در ماه مبارک رمضان در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود را آشنایی و نزدیکی هرچه بیشتر استادان، کارکنان و دانشجویان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و بویژه جوانان عنوان کرد.


دکتر مهدی انصاری با توجه به اهتمام ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها و جامعه اسلامی گفت: بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد دانش، تقویت ایمان و اراده در بسط و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاهها پیشتاز نظریه ها و اندیشه‌های دینی و اسلامی بوده است و همه همکاران دانشگاهی در راستای تحقق این امر در تلاشند و این امر را وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانند.


برگزاری مسابقه گل کوچک «جام رمضان» در واحد اندیمشک


دومین دوره مسابقات گل کوچک جام رمضان به همت بسیج کارکنان واحد اندیمشک و با حضور 7 تیم در دو گروه در مدت 5 روز برگزار شد.


در این دوره از مسابقات هر تیم مزین به نام یک شهید بود که در مرحله نهایی پس از انجام بازی‌های ضربدری تیم‌های شهید باهنر و تیم شهید اندرزگو به فینال رسیدند و تیم شهید دستغیب عنوان سوم را به خود اختصاص داد.


در فینال و پس از انجام یک بازی نفس گیر تیم شهید باهنر توانست با شکست تیم شهید اندرزگو عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته