دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1397 - 10:56
روزشمار ورزش ایران در دی ماه 96؛

مستقیم از بهشت به سئول/ ریاست غصبی تاج در فدراسیون فوتبال!

یکی از شلوغترین دوره های مدیریتی ورزش ایران در دی ماه 96 رقم خورد؛ ماهی که در آن 14 رئیس فدراسیون ورزشی و رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.
کد خبر : 266644

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌دی‌ماه سال 96 برای ورزش ایران از نظر مدیریتی ماه شلوغی بود؛ در این ماه تعداد زیادی از روسای فدراسیون ها دوره چهارساله شان به پایان رسید و مجمع انتخابات آنها برگزار شد تا سکان فدراسیون را به رئیس جدید بسپارند هر چند که تعداد روسای جدیدی که بر روی کار آمدند انگشت شمار بود و روسای قبلی در دوره جدید باز هم رای آوردند و مسئولیت امور را همچنان برعهده گرفتند.‌از 12 فدراسیون ورزشی که انتخاباتشان از 4 آذرماه تا 9 دی برگزار شد تنها 5 رئیس فدراسیون تغییر کرد و مابقی روسای دوره گذشته همچنان بر مسند قدرت نشستند. حالا نکته جالب توجه این است که در این 5 فدراسیونی که روسای آنها دچار تغییر شده است، شاید به این دلیل بوده که روسای دوره قبل در انتخابات حضور نداشتند!


تکواندو با رئیسی مادام العمر


در 5 دی‌ماه وقتی همه منتظر بودند بالاخره ریاست فدراسیون تکواندو به چه کسی می رسد و به نوعی همه اهالی تکواندو منتظر این بودند که رئیسی با تفکر جدید بر مسند این فدراسیون بنشیند تا تکواندو را احیا کند اما در کمال ناباوری باز هم پولادگر با اکثریت آرا برای پنچمین دوره به عنوان رئیس انتخاب شد.‌ حضور پولادگر در فدراسیون تکواندو 20 ساله شد و او برای پنجمین بار در راس تکواندو قرار گرفت.



هاکی و شفیع همیشه درکنارهم!


بعد از تکواندو و کشتی نوبت به هاکی رسید.‌ بهرام شفیع گزارشگر قدیمی صدا و سیما از سال 1384ریاست فدراسیون هاکی را برعهده دارد و در این دوره از انتخابات باز هم رای اکثریت آرا را به دست آورد و بر مسند قدرت نشست.


رضوانی هم در شنا ماند


در 9 دی ماه آخرین روز برگزاری مجمع انتخابی فدراسیون ها، مجمع انتخابات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شد که محسن رضوانی برای دور دوم باز هم انتخاب شد.


روسای جدید در فدراسیون های ورزشی


در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون غریق نجات ایلخان‌نوری مازندرانی نایب رئیس فدراسیون در دوران میرسلیم با کسب 43 رای ریاست این فدراسیون را به دست آورد.در فدراسیون بوکس هم که ناطق‌نوری 28 سال ریاست آن را برعهده داشت بالاخره رئیس جدیدی روی کار آمد؛‌ثوری به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد.‌ آخرین فدراسیونی هم که ریاستش تغییر کرد؛ 7 دی‌ماه احمد ضیایی نایب رئیس فدراسیون والیبال در زمان داورزنی کرسی ریاست فدراسیون را برعهده گرفت.بعد از برکناری گلنار وکیل گیلانی از ریاست فدراسیون چوگان توسط وزارت ورزش و جوانان دهخدایی هم ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت.


قهرمانی بیمه رازی در مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان
غیر از برگزاری مجمع و انتخاب روسای فدراسیون ها یکی از اتفاقات خوب دی ماه قهرمانی تیم بیمه رازی در چهارمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان بود.


پروفسور و برادرش در ایران


بعد از جدایی «سرتن چوک» دستیار برانکو ایوانکوویچ در تیم فوتبال پرسپولیس، مسئولان باشگاه با برادر برانکو برای حضور در این تیم به جای چوک به توافق رسیدند. بر این اساس «زلاتکو ایوانکوویچ» برای همکاری با سرخپوشان به تهران سفر کرد.



حجازی به جای درخشان


باشگاه نفت تهران در سالی که گذشت آبستن حواشی مختلف بود که البته بخشی از آنها به خاطر تغییرچندباره سرمربی پیش از آغاز فصل ایجاد شد در دی ماه این تیم باز هم در راس کادرفنی دچار تغییر شد و آتیلا حجازی به عنوان سرمربی به جای درخشان قرار گرفت. البته حضور حجازی در نفت هم زیاد دوام نیاورد و با تغییر مالک نفت تهران هومن افاضلی بر صندلی این تیم نشست.


نایب قهرمانی تیم فوتبال پنج نفره ایران در آسیا


از دیگر اتفاقات خوب دی ماه صعود تیم ملی فوتبال پنج نفره که به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و موفق به کسب سهمیه رقابت های جهانی اسپانیا و نایب قهرمانی شد.


اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون شد


مجموع عمومی فدراسیون فوتبال در دی ماه برگزار شد. در این مجمع، محمود اسلامیان در رقابت با شهاب الدین عزیزی خادم توانست عضو هیات رئیسه انتخاب شود ولی تعدادی از نزدیکان عزیزی خادم در انتهای مراسم به سمت تاج حمله ور شدند و حضور وی در این فدراسیون را «غصبی» دانستند!


افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس شد


افشین پیروانی که سابقه بیشترین تعداد کاپیتانی را در تیم فوتبال پرسپولیس دارد به عنوان مدیر تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. این در حالی بود که محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس هم به عنوان قائم مقام ورزشی باشگاه پرسپولیس انتخاب شد.


قهرمانی ایران در مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا
ششمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا با قهرمانی ایران به پایان رسید. کاروان ایران مدال طلای ماده تیمی زورخانه‌ای را کسب کرد ضمن اینکه نمایندگان ایران از ۶ ماده هنرهای فردی، ۵ مدال طلا و یک نقره را از آن خود کردند.


علی کریمی سرمربی سپیدرودرشت شد
علی کریمی چهره جنجالی ورزشی ایران در سال 96 پس از اینکه مدتی به عنوان سرمربی در نفت تهران حضور داشت این بار به دنبال فسخ قرارداد با امید روانخواه سرمربی پیشین تیم فوتبال سپیدرود رشت، به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.


پول کلانی که پرسپولیس و طارمی به جیب زدند


هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در راستای درآمدزایی، حاضر شد مهدی طارمی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر را به لیگ ستارگان قطر منتقل کند. باشگاه پرسپولیس بابت انتقال ۶ ماهه مهاجم خود، ۵۰۰ هزار دلار دریافت می کند و مهدی طارمی نیز رقمی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار به جیب زد.




ارکان جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شدند


علاوه بر انتخابات فدراسیون های، مهترین انتخابات کمیته ملی المپیک در 25 دی ماه برگزار شد انتخابی که از چند وقت پیش به دلیل انتخاب رضا صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی حواشی زیادی داشت و خیلی از متخصصین امر حضور او را به عنوان خبره ورزشی غیرقانونی می دانستند به هر روی نامزدها از دوم دی ماه برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند و در نهایت رضا صالحی امیری که در شهرداری مشغول کار بود به عنوان رئیس جدید معرفی شد. البته وی با انصراف خسروی وفا و با قیام اعضای مجمع به عنوان دهمین رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد. در رای برای سایر پست ها شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل معرفی شد. طاهره طاهریان و فضل الله باقرزاده نواب ریس کمیته ملی المپیک شدند. مسئولیت خزانه داری به کیکاووس سعیدی سپرده شد و علیرضا رحیمی، محمد علیپور، مجید کیهانی، سیدعبدی افتخاری، علی دادگر و مجید شایسته ساعی هم به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند. همچنین هادی ساعی به عنوان عضو دارای حق رای کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی معرفی شد.




کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها


به دنبال انتخاب علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا و بر اساس تصمیم هیات اجرایی این کنفدراسیون، پنج نفر دیگر از هندبال ایران صاحب کرسی آسیایی شدند. بر این اساس میترا نوری به عنوان عضو کمیته توسعه و روابط عمومی، سعید رجایی به عنوان عضو کمیته پزشکی، علیرضا حبیبی به عنوان عضو کمیته مربیان، محسن کرباسچی به عنوان عضو کمیته پیشکسوتان و رویا رحیمی به عنوان عضو کمیته قضایی کنفدراسیون هندبال آسیا انتخاب شدند. اعضای کمیته های اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا برای یک دوره چهارساله و تا پایان سال ۲۰۲۱ در این سمت حضور خواهند داشت.


خادم مسئول فنی/ طلایی مربی


پس از کسب نتایج ضعیف آزادکاران در مسابقات جهانی پاریس تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد توسط اعضای شورای فنی صورت گرفت، محمد طلایی به عنوان مربی در کادر فنی ماندگار شد و رسول خادم هم به عنوان مسئول فنی معرفی شد.


سهم تکواندوی ایران تنها یک برنز


در ادامه ناکامی های تکواندو در مسابقات گوناگون در گرنداسلم چین بالاخره سجاد مردانی توانست مدال بگیرد. مردانی در این مسابقات به عنوان سومی رسید و نشان برنز را بر گردن خود انداخت.فرزان عاشورزاده، ابراهیم صفری، زهرا پوراسماعیل، ناهیدکیانی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل یعقوبی دیگر نمایندگان ایران در مسابقات گرنداسلم چین بودند که از کسب مدال بازماندند.


ناظم الشریعه سومین مربی جهان
سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران به عنوان سومین مربی برتر جهان انتخاب شد. همچنین تیم ملی فوتبال ایران بعد از برزیل، آرژانتین و اسپانیا چهارم شد و تیم زیر ۲۰ سال ایران در رده هفتم بهترین تیم های ملی جهان قرار گرفت.




رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال شد
در روز 23 دی ماه دو روز مانده به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال برگزار شد و در نهایت در رای گیری انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال هم رامین طباطبایی با کسب ۲۳ رای از مجموع ۴۱ رای ماخوذه به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون انتخاب شد.


اعتراض خانواده ژیمناستیک مقابل وزارت ورزش
تعدادی از اعضای خانواده ژیمناستیک کشور در اعتراض به آنچه «عدم مدیریت در فدراسیون فعلی» عنوان شده است با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. این اتفاق یکشنبه گذشته افتاد. زهرا اینچه درگاهی رئیس فعلی فدراسیون ژیمناستیک خود از ملی پوشان رشته ژیمناستیک بود که ۱۹ تیرماه به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته