دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز 150 کیلومتر سفر ریلی تهران قزوین با 3 هزار تومان

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری نخستین قطار حومه‌ای مسیر تهران-قزوین خبر داد و گفت: با وجود زیان‌ده بودن راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای برای دولت، اما به علت کاهش بار ترافیکی و سوانح جاده‌ای بهره‌برداری از این قطارها در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : 26661

محمد راشدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه با قطار حومه‌ای تهران- قزوین مسافران می‌توانند 150 کیلومتر مسیر را با پرداخت تنها 3 هزار تومان در ازای خرید یک بلیت قطار طی کنند، افزود: با توجه به بار ترافیکی تهران تا قزوین نمی‌توان این مسیر را از طریق جاده در کم‌تر از 2 ساعت طی کرد که البته این مدت زمان نیز برای سیر از قزوین تا ورودی تهران است و حتی به میدان آزادی هم نمی‌رسد.


وی تصریح کرد: مسافرت با قطار حومه‌ای نه تنها زمان سیر را کاهش می‌دهد، بلکه این قطار تا میدان راه‌آهن تهران نیز ادامه دارد و مسافران می‌توانند با اتصال میدان راه‌آهن به خط 3 متروی تهران به مسیرهای مختلف سفر کنند.


راشدی با بیان اینکه قطار حومه‌ای تهران-قزوین با ظرفیت جابه‌جایی 336 مسافر به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای مسیرهای تهران-قم، تهران-پیشوا-ورامین، تهران-کرج-هشتگرد نیز دنبال می‌شود.


به گفته او اولین قطار تهران-قزوین ساعت 6 و 20 دقیقه عصر روز گذشته به سمت قزوین حرکت کرده و بازگشت آن نیز ساعت 5 و 20 دقیقه صبح امروز از ایستگاه راه‌آهن قزوین به سمت تهران بوده است.


معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه بهای بلیت قطارهای حومه‌ای پایین است، تاکید کرد: قیمت هر بلیت قطار حومه‌ای برای مسیر تهران-قم 4 هزار تومان است، در حالی که بهای بلیت اتوبوس برای این مسیر 7 هزار تومان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته