دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1394 - 10:08
ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با آنا:

بلند‌ مرتبه‌سازی ساختمان میدان سپاه مجوز ندارد

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان میدان سپاه بدون داشتن مجوز در حال ساخت است، گفت: خط آسمان در این منطقه 5 طبقه است و در صورتی که کسی بخواهد بیشتر از آن بسازد پرونده به کمیسیون ماده 5 فرستاده شده و درباره مجوز بلندمرتبه‌سازی آن تصمیم‌گیری می‌شود که البته سازنده آن چنین مجوزی نگرفته است.
کد خبر : 26654

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا افزود: یکی از ایرادهایی که به ساختمان در حال ساخت میدان سپاه وارد شده این است که مقابل عمارت تاریخی «کلاه فرنگی» ساخته شده و ممکن است این اثر تاریخی را تحت‌الشعاع قرار دهد. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم این سازه با عمارت کلاه فرنگی حداقل 300 تا 400 متر فاصله دارد.


به گفته قناعتی بسیار دیده شده است که در تهران مردم در اطراف آثار باستانی ساخت و ساز می‌کنند و تاکنون هیچ مشکلی هم برای این ساختمان‌های تاریخی به وجود نیامده است اما سازنده برای ادامه ساخت در میدان سپاه باید مجوز بگیرد تا چنین استنباط نشود که در مجموعه‌ای کسی خارج از ضوابط کار می‌کند.


وی گفت: بر اساس قانون هر زمان که نیروی مسلح قصد داشته باشد ساختمانی را بسازد در نامه‌ای این اقدام را به شهردار منطقه اعلام می‌کند و شهردار نیز یک ماه فرصت دارد که پاسخ نامه را بدهد.


این عضو شورای شهر چهارم همچنین در خصوص اینکه گفته شده بود سازنده بدون هماهنگی با شهرداری در این منطقه ساخت‌وساز کرده است، توضیح داد: سازنده، برای ساخت به شهرداری منطقه نامه‌ای ارسال کرده است اما شهردار با گذشت یک ماه هیچ پاسخی نداده و از آنجا که ندادن پاسخ به منزله موافقت با طرح است، ساخت‌وساز آغاز شده است.


این بهشت‌نشین در ادامه اما از سازنده بنا نیز انتقاد کرد و گفت: ایرادی که در این قضیه متوجه سازنده شده این است که این سازه بالاتر از حد مجازی که برای ساخت‌وساز در منطقه تعیین شده ساخته شده است.


قناعتی تاکید کرد: خط آسمان در این منطقه 5 طبقه است و در صورتی که کسی بخواهد بیشتر از آن بسازد پرونده به کمیسیون ماده 5 فرستاده شده و درباره مجوز بلندمرتبه‌سازی آن تصمیم‌گیری می‌شود که البته چنین مجوزی داده نشده است.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران یادآور شد: انتظار می‌رود که سازنده به قوانین موجود احترام گذاشته و همکاری لازم را با دیگر دستگاه‌ها داشته باشد تا مشاهده نشود که در مجموعه‌ای کسی خارج از قوانین و ضوابط رفتار می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته