دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1396 - 12:03
رئیس جمهوری افغانستان؛

سیاست افغانستان سیاست اتصال است نه جدایی

رئیس جمهور افغانستان در جمع نمایندگان پارلمان این کشور در کابل گفت: سیاست افغانستان سیاست اتصال است نه جدایی. ما می‌خواهیم با تمام همسایگان خود روابط خوب و همکاری منظم اقتصادی داشته باشیم. با تمام همسایگان آسیای مرکزی از جمله ایران، چین و هندوستان همکاری ما روز به روز زیادتر می‌شود.
کد خبر : 266522

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه طی سخنانی در مراسم شانزدهمین دوره شروع کار مجلس نمایندگان این کشور گفت: «مدیریت آب‌ها، هم به معنای جلوگیری از هدر رفتن آب و هم به معنای مدیریت استفاده از آن چه در شهرها و چه در کشاورزی است و هم به معنای تعهد افغانستان به قراردادهای است که درباره آب‌های برون مرزی خود دارد.»


وی در این نشست همچنین اظهار داشت: «به این جهت مهار آب‌های کوچک و متوسط علاوه بر سدهای بزرگ لازم است تا وضعیت آب قابل پیش‌بینی و قابل مدیریت باشد. سیاست افغانستان سیاست اتصال است نه جدایی. ما می‌خواهیم با تمام همسایگان خود روابط خوب و همکاری منظم اقتصادی داشته باشیم. با تمام همسایگان آسیای مرکزی از جمله ایران، چین و هندوستان همکاری ما روز به روز زیادتر می‌شود.»


رئیس جمهور افغانستان درباره برگزاری انتخابات در این کشور توضیح داد: «برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری، در زمان معین، امر حتمی و اجتناب ناپذیر است. دولت وحدت ملی، خود را مکلف می­‌داند که امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم و امنیت آن را تامین و از هرگونه دخالت در آن، به ویژه توسط نیروهای امنیتی و سازمان‌های دولتی و محافل سیاسی، جلوگیری به عمل آورد. برای آنکه بحران چهل­ ساله را پشت سر بگذاریم، باید نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را آموزش داده و مجهز، مسلکی و غیرسیاسی سازیم، زیرا بدون آن، آیندۀ پایدار برای این کشور قابل تصور نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته