دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1396 - 10:52

رژیم صهیونیستی در حال مقدمه‌سازی برای بیرون راندن قانونی فلسطینی‌ها است

کنست رژیم صهیونیستی طرح اعطای اختیار به کابینه این رژیم جهت لغو مجوز اقامت فلسطینی‌های ساکن قدس که با گروه‌های "تروریستی" ارتباط دارند را تصویب کرد.
کد خبر : 266488

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، مرکز مطبوعاتی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پارلمان رژیم صهیونیستی طرح اعطای اختیار به وزیر کشور رژیم صهیونیستی جهت لغو مجوز اقامت فلسطینی‌های ساکن قدس مرتبط با گروه‌هایی که آنها را تروریستی می‌خواند، در یک رای‌گیری به تصویب رساند.


بر اساس اعلام این مرکز طرح قانون مذکور در پارلمان رژیم صهیونیستی در پی برگزاری سه جلسه برای رای گیری به تصویب رسیده است.


گفته شده است در این رای گیری 48 نماینده پارلمان رای موافق، 18 نماینده رای مخالف و 6 نفر نیز رای ممتنع داده‌اند.


وزارت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر نیز محمد ابو طیر، احمد عطوانو، محمد طوطح، نماینده‌های فلسطینی در پارلمان و خالد ابوعرفه، وزیر سابق امور قدس را به لغو کارت‌های شناسایی ‌آنها تهدید کرده بود.


وزارت داخلی این تهدید را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز انتقال داده بود.


اسرائیل سال گذشته حق اقامت 107 فلسطینی در قدس را سلب کرد. همچنین شمار فلسطینی‌هایی که حق اقامت آنها از اشغال قدس در سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی در این شهر سلب شده است، به 14 هزار و 309 نفر رسیده است.


گفتنی است فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی اشغالی یک سوم جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند. این افراد هر چند که دارای کارت شناسایی ویژه به عنوان ساکن قدس هستند، اما شهروند اسرائیل محسوب نمی‌شوند.


فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی به کرانه باختری که با دیوار حائل احاطه شده است، فقط می‌توانند با عبور از نقاط امنیتی نظامی اسرائیل وارد شوند. همچنین به ورود ساکنان کرانه باختری به قدس نیز جز برخی موارد خاص اجازه داده نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته