دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش ها به رقص دختران در همایش شهرداری تهران

حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش های برج میلاد برگزار شده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه ) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است . ضمن ابراز تأسف مقتضی است بقید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.
کد خبر : 266441

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، روز گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد همایشی با عنوان «همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری تهران» با حضور و سخنرانی محمدعلی نجفی، در سالن همایش‌های برج میلاد به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد که شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری حضور داشتند.


در بخشی از این همایش که عمدتا با سخنرانی‌هایی با موضوعات جنسیتی همراه بود، عده ای از دختران به رقص و انجام حرکات موزون در حضور مردان حاضر در سالن مبادرت کردند.


به گفته یکی از کارکنان شهرداری تهران و بر اساس مستندات موجود که در عکس و فیلم مشهود است محمدعلی نجفی شهردار تهران در این مجلس حضور داشته و در پایان مراسم رقص، این افراد را تشویق می‌کند.


این حرکت شهردار تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.


واکنش نجفی و دستور ویژه‌ای که صادر کرد


محمد علی نجفی طی ابلاغیه‌ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز بزرگداشت مقام زن در برج میلاد تاکیدکرد: توجه به ارزشها و رعایت شئونات در اجرای برنامه‌ها ضروری است.


شهردار تهران در این ابلاغیه تصریح کرده است: ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی،نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.


واکنش چمران به حضور نجفی در همایش شهرداری و رقص دختران


رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مئسولان باید در برگزاری مراسم‌های مختلف شئونات اسلامی را رعایت کنند، گفت: اگر آقای نجفی نسبت به رقص دختران در همایش روز گذشته انتقاد داشت بهتر بود مراسم را ترک می‌کرد.


مهدی چمران با اشاره به همایش بانوان شاغل شهرداری تهران به مناسب ولادت حضرت زهرا که با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مشاوران وی از جمله فاطمه راکعی مشاور شهردار در امور زنان برگزار شد و در بخشی از این همایش، چند دختر روی سن رفته و مقابل شهردار تهران شروع به رقصیدن می‌‌کنند، گفت: متاسفانه این اتفاق بسیار تلخ و ناپسند است.


وی با اشاره به موضع گیری شهردار تهران پس از رقص دختران در حضور وی بیان کرد: اینکه آقای نجفی ۲۴ ساعت بعد از رقص دختران واکنش نشان داد جای تعجب دارد و اگر ایشان نسبت به این برنامه منتقد بودند چه بهتر بود همان جا مراسم را ترک و با برگزار کنندگان برخورد می‌کرد.


چمران اظهار امیدواری کرد مسئولان در برگزاری مراسم‌ها و همایش‌های دقت لازم را داشته باشند.


واکنش دادستان کل به حواشی مراسم روز زن در برج میلاد


به‌دنبال برگزاری مراسمی خلاف هنجارها و عفت عمومی کشور، تحت عنوان بزرگداشت روز زن در ایام خجسته میلاد بانوی بزرگ اسلام، الگوی عفت و پاکدامنی و مظهر فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) توسط شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد، دادستان کل کشور با ابراز تأسف نسبت به برگزاری این مراسم، به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با هنجارشکنان و متخلفین را صادر کرد.


متن دستور دادستان محترم کل کشور بدین شرح است:


دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران


با سلام وتحیت


حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش های برج میلاد برگزار شده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است.


ضمن ابراز تأسف مقتضی است بقید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.


تجمع در مقابل شهرداری به خاطر رقص در برج میلاد در حضور محمدعلی نجفی شهرداری تهران


نجفی: لزومی نداشت مجلس را ترک کنم


شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص چراییِ خارج‌نشدن از مجلس رقص دختران نوجوان گفت:


لزومی نداشت مجلس را ترک کنم زیرا این برنامه تنها بخشی از مراسم بود و بنده هم انتقاد خود را انجام دادم.


مسئولین برنامه اعلام کردند دختربچه‌هایی که در آنجا برنامه اجرا کردند همگی زیر 8 سال بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته