دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با شرکت ۱۱ هزار و ۵۴۹ طلبه؛

دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌ علمیه خواهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با شرکت ۱۱ هزار و ۵۴۹ طلبه خواهر در قم برگزار می‌شود.
کد خبر : 266440

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت‌الاسلام رضا اسکندری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر چهارشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پنج‌شنبه هفته جاری در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود.


وی با اشاره به حضور ۱۱ هزار و ۵۴۹ خواهر طلبه در دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران، عنوان کرد: خوشبختانه هر سال شاهد رشد کمی و کیفی بیشتری در این جشنواره هستیم.


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به تبیین محورهای اصلی دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: در این دوره از جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران، به موضوع سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه توجه شده است.


وی در ادامه به ارائه آمار این دوره از جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: مقالات ارسال شده به این دوره از جشنواره، رشد بیش از ۱۴۰ درصدی داشته است؛ در دوره گذشته این جشنواره ۱۶۶ و در این دوره ۳۷۷ مقاله به جشنواره ارسال شده است.


حجت الاسلام اسکندری افزود: کتاب‌های ارسال شده به دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران نیز نسبت به دوره قبل رشد ۳۰۰ درصدی داشته و تعداد آن نیز از ۱۱ کتاب به ۳۳ کتاب رسیده است.


رشد ۸۰ درصدی شرکت‌کنندگان در زمینه شعر، داستان و قطعه‌های ادبی


وی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی شرکت‌کنندگان در زمینه شعر، داستان و قطعه‌های ادبی، عنوان کرد: در دوره گذشته ۱۸۵ اثر در زمینه شعر، داستان و قطعه‌های ادبی شرکت کردند که تعداد آن‌ها در این دوره از جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران به ۲۸۸ اثر رسیده است.


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: خواهران طلبه در زمینه مطالعه کتب تفسیری استقبال بیشتری داشتند؛ به‌عنوان مثال در زمینه تفسیر ترتیبی ۱۲۹۷ نفر شرکت کرده‌اند که این آمار در دوره قبل این جشنواره ۸۰۶ نفر بوده است.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه تفسیر موضوعی قرآن ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم؛ به گونه‌ای که در یازدهمین دوره جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ۳۸۵ و در این دوره ۷۴۷ نفر شرکت کرده‌اند.


حجت الاسلام اسکندری گفت: در زمینه تفسیر، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در سال گذشته ۸۴۱ نفر شرکت کرده‌اند که با رشد حدود ۵۰ درصدی این آمار در دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران به ۱۲۵۷ نفر رسیده است.


وی ادامه داد: در زمینه قرائت، روخوانی و تجوید قرآن نیز ۵۴۰۰ نفر شرکت کرده‌اند که تعداد آن در یازدهمین دوره جشنواره قرانی حوزه‌های علمیه خواهران ۵۲۰۰ نفر بود.


خواهران طلبه باید بر موضوعات قرآنی مسلط باشند


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ۳۷۳ نفر نیز در زمینه حفظ ۱۰ جزء، ۸۵ نفر در زمینه حفظ ۲۰ جزء و ۴۲ نفر نیز در زمینه حفظ ۳۰ جز قرآن کریم شرکت کرده‌اند که تعداد آن‌ها نسبت به دوره گذشته نیز رشد قابل توجهی داشته است.


وی هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران را گسترش فرهنگ قرآنی در میان طلاب خواهر دانست و گفت: اگر خواهران طلبه بر موضوعات قرآنی مسلط باشند، شاهد رشد و گسترش فرهنگ قرانی در جامعه خواهیم بود.


حجت الاسلام اسکندری افزود: جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران تنها یکی از فعالیت‌های این مرکز در زمینه آموزه‌های قرآنی بوده و دو طرح زمزمه‌های قرآنی و نهضت قرآنی خواهران طلبه نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در راه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته