دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1396 - 13:33
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام:

مدافعان حرم با آگاهی و شناخت در مسیر خود گام برمی‌دارند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: مدافعان حرم افراد بابصیرتی هستند که با آگاهی و شناخت در مسیر انتخابی خود گام برمی‌دارند.
کد خبر : 266263

به گزارش خبرنگار آنا در آیینی و با حضور آیت الله عبدالاحد احمدی خوئی از اساتید حوزه علمیه قم، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، دکتر محمد میرزایی حیدری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان واحد ایلام یادواره شهدای مدافع حرم برگزار و در حاشیه این مراسم از روح الله کریمی کارمند بسیجی مدافع حرم واحد ایلام تجلیل شد.




سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در این مراسم گفت: مقام «شهید» و «شهادت» در فرهنگ اسلامی، منحصر به کسانی که در میدان جهاد کشته می شوند، نیست؛ هر چند آنان از روشن ترین مصادیق برای این دو واژه هستند.


دکتر محمد میرزایی حیدری بیان کرد: پیروی از هوا و هوس و بدحجابی و دین گریزی امر تازه ای نیست بلکه همه انبیا و اولیای خداوند با آن مواجه بوده اند ولی آنها همه توان و همت خود را برای رفع گناه و هدایت گمراهان و منحرفان به کار می گرفتند و این خود از موارد و مصادیق جهاد در راه خدا است.


وی بیان کرد: در روایات و اخبار آمده است اگر کسى در حالى که داراى محبّت اهل بیت(علیهم السلام) باشد، بمیرد شهید از دنیا رفته است، و نیز آمرزیده مى‏شود و با ایمان کامل از دنیا مى‏ رود.



وی تصریح کرد: مدافعان حرم افراد بابصیرتی هستند که با آگاهی و شناخت در این راه وارد شده اند و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون تلاش و جانفشانی این عزیزان است و شهدای حرم مدافعان راستین اسلام هستند که باید همیشه و در همه حال یاد و خاطره آنها زنده نگاه داشته شود.


رئیس واحد ایلام گفت: دانشجویان و جامعه دانشگاهی باید بیش از پیش در مسیر تبیین و شناخت راه و روش شهدای مدافع حرم تلاش کنند.


آیت الله عبدالاحد احمدی خویی هم در این مراسم معنوی که به همت بسیج دانشجویی واحد ایلام برگزار شد، گفت: شهدا فدای مرام، آیین و مذهب شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته