دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1396 - 11:10

درخواست دبیرکل سازمان ملل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی

دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها خواست تا به توافق آتش‌بس پایبند باشند و کمک کنند تا کمک‌های بشردوستانه به دست افراد نیازمند در غوطه شرقی برسد.
کد خبر : 266240

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، آنتونیو گوترش از طرف‌های درگیری در سوریه خواست تا فوری اجازه دهند کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند در نقاط مختلف ازجمله غوطه شرقی برسد.


وی افزود: «از همه طرف‌های درگیری در سوریه می‌خواهم تا بلافاصله دسترسی بی‌خطر و بدون محدودیت را به کاروان‌ها برای ارسال کمک‌های مورد نیاز صدها هزار نفر از مردم بدهند. ازجمله اینکه کاروان‌ها باید فردا (پنج‌شنبه) به شهر دوما برسند.»


درخواست گوترش پیش از برگزاری جلسه مشورتی شورای امنیت برگزار شد که قرار است در آن بریتانیا و فرانسه طرح خود را برای اجرای قطعنامه این شورا که اواخر فوریه تصویب شد، مطرح کنند. این قطعنامه مربوط به برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه ازجمله در غوطه شرقی می‌شود.


کاروان‌های بشردوستانه شامل 46 کامیون مواد غذایی و دارویی به‌تازگی وارد دوما در غوطه شرقی شدند و تاکنون تنها 14 کامیون توانسته‌اند محموله خود را تخلیه کنند، چرا که اوضاع امنیتی وجود دارد و همچنان درگیری میان افراد مسلح شورشی مشاهده می‌شود.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته