دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 16:55
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد

احداث پارکینگ‌های زیرسطحی جهت حل مشکل ترافیک پایتخت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از بحران آب و مشکل ترافیک و آلودگی هوا به عنوان دو مسأله اصلی پایتخت نام برد و گفت: اکنون دو سوم ظرفیت خیابان‌های تهران به پارکینگ اختصاص پیدا کرده و برای ساماندهی این مشکل در این کلانشهر، باید همانند شهرهای بزرگ دنیا همچون لندن، رم و پاریس، پارکینگ‌های زیرسطحی احداث کنیم.
کد خبر : 26618

به گزارش گروه اجتماعی آنا، غلامرضا انصاری افزود: باید ساماندهی وضعیت کنونی تهران را جدی بگیریم و اصلاح وضعیت پارکینگ‌ها و ارتقای فرهنگ زیست محیطی را در دستور کار قرار دهیم و فضای موجود این کلان‌شهر را با مجموعه اقدامات اصلاحی، بهبود ببخشیم.


وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی،‌ توسعه حمل‌ و نقل عمومی به ویژه مترو، ساماندهی پارکینگ‌ها و محدود کردن استفاده از وسایل نقلیه شخصی می‌تواند وضعیت تهران را بهبود ببخشد، تأکید کرد: از سوی دیگر، استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی می‌تواند مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.


انصاری از طرح انتقال پایتخت به عنوان طرحی که شدنی نیست، نام برد و گفت: انتقال پایتخت، ممکن است 10 درصد از مسائل و مشکلات تهران را حل کند اما 90 درصد از مسائل و مشکلات این کلان‌شهر، ربطی به پایتخت بودن آن ندارد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تأکید بر اینکه 10 میلیون شهروند ساکن تهران، چه این شهر پایتخت باشد و چه نباشد، به عنوان شهروند حق دارند از یک زندگی مناسب با حقوق شهروندی خوب برخوردار باشند، تصریح کرد: همه مسائل و مشکلات تهران به دلیل پایتخت بودن آن نیست و بخشی از آن به مهاجرپذیری این کلان‌شهر باز می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته