دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دمشق:

تصمیم انگلیس در شورای حقوق بشر، حمایت از تروریست‌ها است

یک منبع در وزارت خارجه سوریه به تصمیم انگلیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل، واکنش نشان داد.
کد خبر : 266143

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: بار دیگر به نحوی مفتضحانه، مسأله حقوق بشر در خدمت اهداف سیاسی قرار گرفت و نهادهای سازمان ملل و در رأس آن شورای حقوق بشر برای خدمت به اهداف سیاسی به کار گرفته شد و انگلیس به نمایندگی از جمعی از کشورهای دشمن سوریه، پیش‌نویسی برای اوضاع غوطه شرقی، تقدیم این شورا کرد.


به گزارش سانا، وی افزود: این تصمیم انگلیس به منزله حمایت از گروه‌های تروریست و مسلحی است که حقوق بشر را در سوریه برای ادامه جنایات خود نقض می‌کنند. این گروه‌های تروریستی، غیر نظامیان در دمشق و حومه آن را هدف قرار می‌دهند و آن‌ها را در غوطه شرقی به سپری انسانی برای خود تبدیل می‌کنند و مانع خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های امن دولت سوریه می‌شوند.


این منبع تاکید کرد که دولت سوریه به تمام قوانین حقوق بشر بین‌المللی عمل کرده و به تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده است و در همین راستا اقداماتی انجام داده که آخرین مورد آن موافقت با ورود کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با همکاری هلال احمر سوریه به غوطه شرقی است.


شورای حقوق‌بشر سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در خصوص وضع غوطه شرقی در سوریه را به تصویب رساند و از اعمال اصلاحات پیشنهادی روسیه در این خصوص خودداری کرد.


این پیش‌نویس در محکومیت نقض حقوق‌بشر در سوریه از سوی انگلیس به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد.


مسکو خواستار افزودن بندی در این پیش‌نویس مبنی بر محکومیت تمامی اقدامات تروریستی در سوریه شده بود.


شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است.


گروه‌های تروریستیِ تحت‌الحمایه آمریکا از چند هفته قبل با تحریک‌های واشنگتن و همچنین کشورهای غربی، حملات موشکی و خمپاره‌ای گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان سوری کلید زدند. ارتش سوریه نیز به منظور پاکسازی اندک‌ مساحت باقی‌مانده تحت سیطره تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی(حاشیه دمشق)، عملیات بزرگی را علیه آن‌ها آغاز کرد. تشدید اقدامات تروریستی در غوطه شرقی دمشق موجب کُند شدن روند عملیات ارتش سوریه در دیگر مناطق شده است. تکفیری‌ها و به ویژه اعضای گروه «جبهه‌النصره» با سلاح‌های آمریکایی که در دست دارند، بی‌وقفه بر غیرنظامیان بی‌گناه در غوطه شرقی دمشق می‌تازند و آن‌ها را به خاک و خون می‌کشند. دراین گیرودار، کشورهای غربی به سرکردگی ایالات متحده سناریوی جدیدی را برای محکوم کردن دولت دمشق در عرصه بین‌المللی تدارک دیده‌اند. آن‌ها مدعی شده‌اند که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در این منطقه استفاده کرده این درحالی است که تاکنون هیچ سند و مدرکی جهت اثبات این مدعا از سوی آمریکا و غرب منتشر نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته