دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1396 - 08:58
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان:

حراست از محیط زیست ضرورتی انکارناپذیر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان حراست از محیط زیست را ضرورتی انکارناپذیر دانست.
کد خبر : 266080

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در مراسم روز درختکاری واحد نجف آباد و در جمع دانشگاهیان این واحد دانشگاهی و پس از غرس چند اصله درخت گفت: «ارتباط و علاقه انسان به درختان و گیاهان از دوران انسان‌های اولیه آغاز ‌می‌‌شود؛ نقش درختان در دنیای صنعتی امروز، نقشی بسیار مهم و انکارناپذیر است. کاهش آلودگی، تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن، ایجاد احساس آرامش و ... تنها گوشه‌ای از فواید و واقعیت‌ وجود درختان و گیاهان در زندگی پردغدغه ما است که باید به همه برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.»


حیدری افزود: «در اسلام، پیامبر گرامی ما، ائمه معصومین و بزرگان، تأکید زیادی بر درختکاری و اهمیت دادن به محیط زیست داشتند تا جایی‌ که پیامبر فرمود شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است. سیره بزرگان دین، الگوی خوبی برای دانشگاهیان است که سمبل پیشرفت و توسعه هستند، اگر فعالیت‌های علمی در کنار صنعت و کشاورزی توسعه بیش از پیش داشته باشند، بازده بسیار مطلوبی برای کشور و اقتصاد خواهد داشت؛ امیدوارم که محیط زیست ما روز به روز رونق بهتری پیدا کند و به محیط زیست بیشتر از همیشه اهمیت دهیم.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته