دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 17:08
در بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه صورت گرفت؛

وعده‌های وزیر علوم از بازگرداندن هزینه‌ها تا توجه ویژه به نخبگان برای جذب به عنوان هیات علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه افزایش سنوات نباید مانعی برای دانشجویان در دوره‌های تحقیقاتی باشد، خطاب به دانشجویان نمونه سال‌های قبل قول داد هزینه‌های شخصی پرداخت‌شده آنها برای فرصت‌ها و دوره‌های مطالعاتی بازگردانده شود.
کد خبر : 266066

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی، در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشور در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران اظهار داشت: توجه به مجموعه فرهنگیان جامعه و فرهیختگان دانشگاهی چیزی از نگاه اسلامی به دانش و دانشگاهیان ایجاب می‌کند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دوره دانشجویی دوره ویژه‌ای است. رقابت‌ها خیلی نامحسوس است اما کسانی که مستمر در طول دوره تحصیل مراقب همه‌چیز هستند، به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب می‌شوند. نگاه‌شان به آینده علم و دانش است؛ چون خودشان در آینده جزو مجریان و برنامه‌ریزان خواهند بود و این جای خوشحالی است و به ما امیدواری می‌دهد که شما دانشجویان نقصان‌ها را می‌بینید و حساس هستید. البته ما هم باید تلاش کنیم زمینه‌ها و دغدغه‌های دانشجویان را برآورده و برطرف کنیم.


وی با بیان اینکه غیر از دانشگاه‌ها، بنیاد ملی نخبگان هم جزو نهادهایی است که تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، گفت: مواردی که پیش‌بینی شده که به عنوان تسهیلات به دانشجویان نمونه داده شود، شاید چیز آنچنانی نباشد اما همین اتفاق هم نشان از توجه مسئولان به این حوزه دارد.


استادان پیشنهادهای خود را برای اصلاح و ارتقای جشنواره ارائه دهند


غلامی تاکید کرد: مجموعه کارهایی که هرسال برای انتخاب دانشجوی نمونه انجام می‌شود از سال‌های قبل یک روال ثابت دارد و من تقاضا دارم تا استادان و دانشجویان پیشنهادهای خود را برای اصلاح و ارتقای این روش به مسئولان ارائه دهند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تعدادی از درخواست‌های دانشجویان نمونه هم پاسخ داد و گفت: افزایش سنوات نباید مانع دوره‌های مطالعاتی دانشجویان شود.


وی همچنین به دانشجویان قول داد: دانشجویان نمونه‌ای که در جشنواره‌های قبلی به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند، اگر برای دوره‌های مطالعاتی خود هزینه‌ای کردند می‌توانند درخواست خود را به وزارت علوم ارائه داده و هزینه‌های صرف شده خود را دوباره بازپس بگیرند.


نگاه‌مان به دانشجویان به عنوان آینده‌سازان این کشور است


غلامی به فرآیند جذب دانشجویان نمونه به عنوان عضو هیات‌علمی هم اشاره کرد و گفت: در فرآیند جذب مراحلی باید طی شود و سعی می‌کنیم توصیه ویژه‌ به هیات‌های مرکزی و اجرایی جذب داشته باشیم که به روش‌هایی برای اولویت‌ دادن به دانشجویان نخبه و جذب آنها توجه ویژه داشته باشند. ما نگاه‌مان به دانشجویان کشور به طور عام و دانشجویان نمونه به طور خاص به عنوان آینده‌سازان این کشور است.


وی با اشاره به مهم‌ترین مبحث حال حاضر کشور یعنی اشتغال فارغ‌التحصیلان خاطرنشان کرد: این امر باعث نگرانی شده است و همه ما تلاش خواهیم کرد هم وزارت علوم و هم وزارت بهداشت و هم از دولت تقاضای ویژه داریم که در برنامه‌های توسعه کشور زمینه‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان را فراهم کنند.


وزیر علوم به برنامه‌های این وزارتخانه برای مهارت‌آموزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: طرحی برای برگزاری کارگاه‌های اشتغالزایی شروع کرده‌ایم. اولین دوره آن در دانشگاه علامه آغاز شد که بازخورد مناسبی داشت و ما سعی می‌کنیم از این طریق دانشجویان را با فرصت‌های شغلی آشنا کنیم. با وزارت صنعت در حوزه رشته‌های فنی و مهندسی و ستاد مشترک ارتش برای حضور دانشجویان سرباز و خدمات‌دهی در صنعت و نیز طرحی برای مهارت‌آموزی سربازان آغاز شده است و امیدواریم این بسته به کاهش توقف دانش‌آموختگان برای اشتغال به کار بیانجامد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نخبگان وزیر علوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته