دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 14:31
علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

64 درصد رشد فروش صادراتی صنایع دستی در سال 97

علی اصغر مونسان، در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه صنایع دستی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۴ درصد رشد فروش در صادرات داشتیم و ۳۲ درصد رشد فروش داخلی داشتیم و پیشبینی میکنیم که تا پایان سال از سیصد میلیون دلار بگذریم. البته حدود معادل همین عدد هم صادرات چمدانی است.
کد خبر : 266004

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، علی اصغر مونسان از مردم کشورمان درخواست کرد تا با مراجعه به پورتال جامع گردشگری از ظرفیت های استان های کشور آگاهی پیدا کنند.


وی اظهار کرد: بسیاری از استان‌ها از جذابیت‌های قابل توجهی نسبت به دیگر کشورها برخوردار است. میراث فرهنگی سعی دارد با ارائه خدمات بیشتر و ارزان‌تر در نوروز ۱۳۹۷ گردشگران استان‌های کشور را افزایش دهد.


رییس سازمان میراث فرهنگی این سامانه نظارت بر خدمات سفر را که پیش از این بیشتر برای اعلام شکایات بوده را برای معرفی خدمات هرچه بهتر گردشگری معرفی کرد.


وی روستاها را کانون‌های تولید صنایع دستی معرفی کرد و افزود: شاید در برخی مواقع به صنایع دستی روستاییان بی‌توجهی شده باشد اما امروزه دولت توجه ویژه‌ای به اشتغال در روستاها دارد به طوری که بر خلاف گذشته که مهاجرت از روستا به شهر بوده شاهد مهاجرت از شهر به روستا هستیم.


مونسان عمده صنعتگران را جوانان تحصیل کرده دانست و اظهار داشت: امروزه افرادی هستند که به روستاها رفته‌اند و کسب و کارهای کوچک راه انداخته‌اند.


وی در ارائه آمار از وضعیت صنایع دستی گفت: سال گذشته حدود دویست و چهل میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و حدود دویست و پنجاه میلیون دلار هم صادرات چمدانی است که در آمارهای گمرک ثبت نمی‌شود یعنی بالغ بر پانصد میلیون دلار صادرات صادرات صنایع دستی داشتیم. همچنین در بازارهای داخلی بیش از دو هزار میلیارد تومان گردش و فروش صنایع دستی داشته‌ایم که عمده این فعالیت‌ها به روستاها، عشایر و شهرهای کوچکمان برمی‌گردد.


رییس سازمان میراث فرهنگی ضمن اشاره به میزان علاقه‌مندی جوانان به آموزش صنایع دستی گفت: طرح‌های جدید، برندسازی، مارکتینگ و بازاریابی با حضور جوانان به حوزه صنایع دستی تزریق شده است و این امر باعث شده است که صنایع دستیمان رونق مضاعفی پیدا کند.


وی اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۶۴ درصد رشد فروش در صادرات داشتیم و ۳۲ درصد رشد فروش داخلی داشتیم و پیشبینی میکنیم که تا پایان سال از سیصد میلیون دلار بگذریم. البته حدود معادل همین عدد هم صادرات چمدانی است.


علی‌اصغر مونسان تاکید کرد: با تدابیر دولت و تاکید ریاست جمهوری، در سال ۹۷ در قالب طرح اشتغال روستایی کسب و کارهایی کوچک را گسترش خواهیم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته