دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 11:27
دکتر رهبر خبر داد:

کاهش تعداد پست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از 75 به 35

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد سیستم سبک، چابک و مقتدر را برای این دانشگاه ضروری دانست و از کاهش تعداد پست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از 75 به 35 پست خبر داد.
کد خبر : 265891

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در پانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به لزوم توجه به مدارس سما، گفت: سما و دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه هستند، لذا رئیس استان و رئیس واحد هر شهر نظارت بر مدارس سما را نیز عهده دار است.


وی با بیان اینکه موج دوم جمعیّت به مدارس سما رسیده است، خاطرنشان کرد: مدارس سما می‌توانند با ارائه کیفیت بالا بخش عمده‌ای از جمعیت را جذب کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر حفظ استقلال و همکاری مراکز سما با یکدیگر تأکید کرد و افزود: مراکز سما با استفاده از امکانات و آزمایشگاه‌های دانشگاه ضمن ارتقاء کیفیت، هزینه‌ها را کاهش دهند.


فرهاد رهبر چابک‌سازی در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: کوچک‌سازی را از سازمان مرکزی شروع کردیم و 75 پست زیرمجموعه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به 35 پست کاهش دادیم، چند معاونت با هم ادغام و برخی تغییر وظیفه دادند.


دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند


وی راهبرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد سیستم سبک، چابک و مقتدر عنوان کرد و ادامه داد: کاهش گروه‌های آموزشی و دانشکده‌­ها باید مدنظر قرار بگیرد، واحد علوم و تحقیقات در گذشته بیش از 190 گروه آموزشی داشته، ولی اکنون حدود 90 گروه آموزشی دارد.


فرهاد رهبر اشتغال را از مشکلات مهم کشور دانست و گفت: تولید ثروت، رفع فقر و بیکاری مهمترین وظیفه دانشگاه است. باید دانشگاه در اقتصاد مقاومتی با تولید ثروت از طریق فناوری و تولید علم فعالیت کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تسهیلات زود بازده، گفت: به دلیل اینکه راهکار استفاده از تسهیلات و خرید تولیدات مدنظر قرار نگرفته بود، این طرح با موفقیت روبرو نشد. باید فکر کنیم چه خوشه‌ای را در استان کرمان طراحی و تبدیل به محصول کنیم، آن زمان می‌توانیم بگوییم در بحث اقتصاد مقاومتی موفق شده‌ایم.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند، چرا که شبکه گسترده‌ای در کشور دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نقش سما را در حرفه‌آموزی بسیار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: سما با توجه به پتانسیل مناطق در جهت حرفه آموزی، مهارت آفرینی و ایجاد توانایی به منظور کارآفرینی و درآمدزایی فعالیت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته