دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 17:05

برگزاری جشنواره بزرگ تربیت رمضانی ویژه استادان و کارکنان در واحد قائم‌شهر

سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: برای نخستین بار جشنواره تربیت رمضانی با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی ویژه استادان و کارکنان در سه بخش فراخوان مقاله‌های علمی – پژوهشی، آثار ادبی- هنری و روزه اولی ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار می‌شود.
کد خبر : 26588

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالهادی رضائی با تشریح اهم فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در ماه رمضان و با توجه به فضیلت بیکران ماه رمضان اظهار کرد: رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.


سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد قائم‌شهر افزود:‌ امیدواریم با اجرای برنامه های فرهنگی شاهد رشد روز افزون فرهنگ قرآن و عترت در جامعه دانشگاهی باشیم.


وی از برگزاری جشنواره بزرگ تربیت رمضانی ویژه استادان و کارکنان در این واحد خبر داد و گفت: برای نخستین بار جشنواره تربیت رمضانی با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی ویژه استادان و کارکنان در سه بخش فراخوان مقاله های علمی – پژوهشی، آثار ادبی- هنری و روزه اولی ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار می‌شود.


رضائی فلسفه نماز و روزه از نگاه قرآن و روایات، آثار نماز و روزه از نگاه قرآن و روایات، آداب اخلاقی و تربیتی نماز و روزه، رمضان تجلیگاه تربیت انسانی، نقش روزه و نماز در بهداشت جسمی و روانی انسان، ایجاد عرفانی نماز ونیایش، رمضان در شعر و ادب فارسی، روزه و اقتصاد مقاومتی و روزه از دریچه علوم تجربی، را از محورهای فراخوان مقاله در این جشنواره عنوان کرد.


وی ادامه داد: خوشنویسی، عکاسی از ویژه برنامه‌های ماه رمضان مساجد، طراحی و نقاشی، ساخت و تولید کلیپ و تیزر سینمایی، منبت کاری، معرق و مشبک، شعر و ادب، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، وبلاگ نویسی و هنرهای دستی، مهمترین رشته‌های فراخوان آثار ادبی – هنری با موضوع روزه، نماز، دعا و نیایش، رمضان الکریم، قرآن و اهل بیت جشنواره تربیت رمضانی است.


رضایی تجلیل از روزه اولی‌ها – ویژه فرزندان استادان و کارکنان واحد را یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) از برگزیدگان بخش‌های فراخوان مقاله علمی – پژوهشی و آثار ادبی – هنری از فرزندان استادان و کارکنان واحد که سن تکلیف آنها با ماه رمضان سال جاری مصادف شد نیز تقدیر خواهد شد.


سرپرست دفتر فرهنگ واحد قائم‌شهر اهدای هدایای نقدی به مقالات برتر، برخورداری از امتیاز پژوهشی و فرهنگی، گواهی شرکت در جشنواره به تمامی ارائه کنندگان آثار، چاپ کتاب و آلبوم جشنواره و عرضه همه آثار شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بوستان معرفت را از مزایای مادی و معنوی شرکت در این جشنواره عنوان کرد.


وی افزود: استادان و کارکنان واحد قائم شهر می‌توانند تا 17 مرداد سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره – دفاتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و یا به آدرسd.a.gem@gmail.com ارسال کنند.


رضایی گفت: کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان و اساتید، جلسات تفسیر قرآن کریم، آموزش قرائت قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم، جلسات جزءخوانی و روان خوانی قرآن کریم و جلسات پرسش و پاسخ به مسائل دینی و احکام از جمله برنامه‌هایی است که در مسجد بقیة الله الاعظم (عج) و نمازخانه دانشکده علوم انسانی برگزار می‌شود.


وی تأکید کرد: محورهای فعالیت فرهنگی – قرآنی این واحد دانشگاهی در ماه مبارک رمضان و در ماه‌های دیگر سال ایجاد ارتقاء نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف دانشگاه است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته