دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 13:23
وزیر علوم در همایش معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها:

جذب دانشجوی خارجی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی تا کنون در ایران به دلیل علاقه‌مندی به تاریخ و تمدن ما و ارتباطات همسایگی و هم‌سویی در مجموعه فرهنگی و اعتقادی بوده است، تاکید کرد: همه چیز برای ارتباطات بین‌المللی آماده است.
کد خبر : 265607

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ظهر امروز در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: ما در حوزه تعاملات بین‌الملل به ویژه تعاملات علمی و فناوری به هر دلیلی جای خالی برای کار زیاد داریم. در بخش پژوهش شاید کار آسانتر باشد و توفیقات اخیر نشان می‌دهد که شکل‌دهی تعاملات پژوهشی زودتر و بهتر اتفاق می‌افتد. اما در بحث آموزش و جذب دانشجوی خارجی، کار و فعالیت هم وسعت بیشتری دارد و هم نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.


وزیر علوم ادامه داد: تاخیر ما در این حوزه باعث شده است تا شرایط در دنیا و هم در دانشگاه‌های خودمان دچار تغییر شود و بنابراین باید در فعالیت‌هایمان بازنگری کنیم.


وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان خارجی نشان می‌دهد که شاید ما توسعه همه جانبه را برای حضور در بین دانشگاه‌های دنیا نداشته‌ایم، اضافه کرد: عواملی از قبیل علاقه‌مندی به تاریخ و تمدن ما، ارتباطات نزدیک همسایگی و هم‌سویی در یک مجموعه فرهنگی و اعتقادی باعث جذب این تعداد دانشجو در کشور شده است، بنابراین ما باید در بین دانشگاه‌های دنیا این ذهنیت را برای دانشجویان ایجاد کنیم که یکی از انتخاب‌های آنها ایران باشد و این نیاز به یک حرکت قوی و جدی و حمایت‌های همه جانبه دارد.


غلامی خاطر نشان کرد: هم وزارت علوم در برنامه‌هایش به طور جدی به این رویکرد توجه دارد و هم اسناد بالادست مرتب تاکید کرده‌اند و آنچه که باید اتفاق بیفتد در حوزه اجرایی است امیدواریم حرکت‌های جمعی و جمع حرکت‌هایی که شکل گرفته است برای توفیقات بعدی موثر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته