دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 15:02
یک داروساز مطرح کرد؛

چگونگی امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته

یک داروساز به تشریح روش معدوم سازی و امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته پرداخت و بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود با مصرف صحیح دارو و طبق دستور پزشک مانع منقضی شدن داروها شوند.
کد خبر : 265590

دکتر جلیل سعیدلو، عضو هیات مدیره انجمن داروساران ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباه نحوه معدوم‌سازی داروهای بلا استفاده، گفت: متاسفانه برخی افراد هنگام خانه تکانی داروهای بلااستفاده را تکه تکه و از بسته اصلی خارج و در کیسه زباله، همراه با سایر زباله‌های منزل مخلوط می‌کنند این در حالی است که اینگونه معدوم‌سازی خطرات بسیاری را برای افراد می‌تواند به همراه داشته باشد.


وی افزود: اینگونه معدوم‌سازی می‌تواند خطر نشت داروهایی مانند شربت به فضای خارج را داشته باشد یا اینکه تکه‌های آن موجب پارگی کیسه زباله و آلودگی محیط شود.


سعیدلو تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود داروها را بدون خارج کردن از بسته اصلی در کیسه زباله قرار دهند و هنگام خارج کردن آن از منزل احتیاط داشته باشند که زباله حتما در سطل زباله قرار گیرد.


وی درباره روش معدوم سازی داروهایی مانند شربت و سوسپانسیون‌ها، اظهار کرد: در این موارد توصیه می‌شود شربت را در آب روان بریزند و سپس بطری را در کیسه زباله قرار دهند.


این داروساز خاطرنشان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود هنگام معدو‌م سازی داروها از کیسه‌های دارای دوام بیشتر استفاده کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دارو شربت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته