دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1397 - 12:30
امیرعلی اکبری:

برای مبارزه آمادگی کامل دارم/ امیدواربه حمایت ایرانیان در باکو

قهرمان MMA ایران گفت: برای اولین مبارزه در ACB آمادگی کامل دارم و امیدوارم بتوانم با حمایت ایرانی‌ها حریف استونیایی را شکست دهم.
کد خبر : 265571

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، امیر علی اکبری ورزشکار رشته MMA که دوران حرفه‌ای در این رشته را با حضور در سازمان «رایزین» ژاپن آغاز کرد بعد از انجام چند مسابقه در این سازمان با عقد قرارداد جدیدی با سازمان ACB روسیه قرار است 4 مسابقه برای این سازمان برگزار کند.


اولین مسابقه علی‌اکبری در سازمان ACB روسیه چهار فروردین ماه در آذربایجان برگزار می‌شود.


علی‌اکبری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایطش برای حضور در باکو و اولین مسابقه با حریف استونیایی توضیحاتی داده است.


*بعد از مدت‌ها بار دیگر به رینگ مسابقه برمی‌گردی.


-چند ماهی دور از شرایط مسابقه بودم و قرار است اولین مسابقه‌ام را با حریف استونیایی چهارم فروردین ماه در باکو برگزار کنم.


*این مسابقه اولین مسابقه‌ات در سازمان ACB است؟


-بله اما مسابقه اولم که با حریف روسی بود و قرار بود در بهمن ماه برگزار شود که به دلل عدم حضور این حریف، لغو شد .


*مسابقه اول با حریف روس چرا لغو شد؟


-وقتی فایترها حس می‌کنند که توان مبارزه با حریف قدرتمندتر از خود را ندارند خودشان را به مصدومیت می‌زنند تا مبارزه نکنند و متاسفانه این اتفاق چند باری است که در این رشته برای من رخ می‌دهد و حریف روس هم آخرین حریفی بود که به دلایل نامعلوم از مبارزه با من انصراف داد.


*سطح ACB از سازمان رایزین ژاپن بالاتر است؟


-سطح ACB روسیه به مراتب بالاتر از رایزین ژاپن است و در حال حاضر این سازمان ثروتمندترین لیگ در اروپا و همچنین سومین لیگ معتبر جهان است.


*شرایط بدنی خودت برای مسابقه به چه صورت است؟


-تمرینات خیلی سختی را در ماه‌های گذشته انجام دادم و در حال حاضر در بهترین شرایط آمادگی قرار دارم و آماده این مسابقه هستم.



*این مسابقه در کجا برگزار می‌شود؟


-باکو


*چرا در باکو؟


-سازمان روس برای بلیط فروشی این مسابقه حساب ویژه‌ای باز کرد و به این دلیل که این مسابقه در ایام عید برگزار می‌شود و ایرانی‌های زیادی هم در این ایام به باکو می‌روند به همین دلیل این مسابقه را در باکو برگزار می‌کند. امیدوارم ایرانی‌ها که همیشه در همه جای دنیا نشان دادند از ورزشکاران خودشان حمایت می‌کنند با حضور در سالن مسابقه به من روحیه دهند تا بتوانیم مقابل حریف خودم پیروز شوم.


*قرار است چند مسابقه برای ACB برگزار کنید؟


-قراردادی که با این سازمان امضا کردم انجام 4 مسابقه است.


*مثل اینکه صحبت‌هایی هم شد که مردم ایران بتوانند به راحتی از طریق اینترنت فیلم مسابقات تو را تماشا کنند.


-زمانی که با رایزین قرارداد داشتم به دلیل استقبال زیادی ژاپنی‌ها از این مسابقات، رایزین تماشای بازی‌ها را پولی کرده بود اما وقتی با روس‌ها وارد مذاکره شدم به آنها اعلام کردم که شرایطی درنظر بگیرند تا مردم ایران بتوانند به راحت فیلم بازی را ببینند و آنها هم قبول کردند و هواداران ایرانی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند فیلم بازی را به صورت زنده تماشا کنند.


*فکر می‌کنی چقدر در این رشته موفق هستی؟


- احساس خیلی خوبی از انتخابم دارم و تاکنون هم موفقیت‌های زیادی به دست آوردم. در حال حاضر رنک بیست و نهم دنیا هستم و دوست دارم روزی نفر اول این رشته در دنیا باشم.


*توان رسیدن به این عنوان را داری؟


-من از اول هم گفتم می‌خواهم کاری کنم که ایران هم در دنیا ورزشکاری مانند «محمد علی کلی» و «مایک تایسون» داشته باشد. همه چیز با تلاش و پشتکار به دست می‌آید. همانطور که راهم را با قدرت انتخاب کردم و تا این مرحله جلو آمدم از این به بعد هم تمام تلاشم را می‌کنم تا در بالاترین سطح این رشته مسابقه دهم و نفر اول MMA دنیا شوم.


گفت وگو از امیرحسین فلاح


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته